نیوز سیتی!
08 مهر 1402 - 15:57

احساس خطر نیروی هوایی رژیم موقت و تقلا برای بازگرداندن نیروهای ذخیره

منابع آگاه از تقلای نیروی هوایی رژیم صهیونیستی برای متقاعد کردن نیروهای ذخیره و خلبانان به خدمت و پایان دادن به تعلیق تمرین‌های نظامی خبر می‌دهند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، افسران ارشد در نیروی هوایی ارتش رژیم صهیونیستی در حال برگزاری دیدارهای شخصی با خلبانان و نیروهای ناوگان هوایی که در اعتراض به تضعیف دستگاه قضایی خدمت خود در نظام را متوقف کرده‌اند، هستند و تلاش دارند که آن‌ها را متقاعد کنند که تداوم غیبت آن‌ها، توانمندی‌ها و شایستگی‌های نیروی هوایی را به مرزی بی‌بازگشت خواهد رساند.

وبگاه «عرب ۴۸»، با انتشار این خبر نوشت: «نیروی هوایی رژیم صهیونیستی تلاش دارد تا خلبانانی را که در اعتراض به "اصلاحات قضایی" ادعایی نتانیاهو کلیه فعالیت‌های خود را به حالت تعلیق درآورده‌اند، متقاعد کند که به کار خود بازگردند. در همین راستا نیز افسران ارشد نیروی هوایی در حال دیدار با نیروهای معترض هستند و تلاش دارند آن‌ها را متقاعد کنند که به کارشان بازگردند».

روزنامه هاآرتص، روز جمعه با انتشار گزارشی در این خصوص نوشت که بخشی از نیروهای ذخیره معترض به تغییرات قضایی که کار خود را به حالت تعلیق درآورده بودند، ماه جاری به تمرین‌های خود بازخواهند گشت.

این در حالی است که شمار خلبانان و نیروهای ناوگان هوایی که فعالیت خود را به حالت تعلیق درآورده‌اند به ۲۳۰ نفر می‌رسد و شمار زیادی از نیروهای کادر پرواز رژیم صهیونیستی نیز فعالیت‌های خود را به حالت تعلیق درآورده‌اند. شمار دقیق آن‌ها به دلایل امنیتی فاش نمی‌شود.

هاآرتص با تایید تلاش افسران ارشد نیروی هوایی برای بازگرداندن نیروهای ذخیره معترض به خدمت، گزارش داد که برخی از آن‌ها با این موضوع موافقت کرده‌اند اما نتایج دقیق آن، تا نیمه‌های ماه بعد، مشخص خواهد شد.

تحلیلگران نظامی رژیم صهیونیستی تاکنون بارها در خصوص تشدید روند توقف حضور نیرو‌های ذخیره در یگان‌های خدمتی و آمادگی ارتش برای عملیات نظامی در اعتراض به پیشبرد طرح تغییرات قضایی نتانیاهو هشدار داده‌اند و از دراماتیک شده این وضعیت در ماه‌های سپتامبر و اکتبر آتی خبر داده‌اند. تاثیر مستقیم این اعتراضات، عمدتا متوجه نیروی هوایی رژیم صهیونیستی است و بر اساس برآورد‌های مختلف، بیش از ۲۰ درصد از کل خلبانان ذخیره و حدود ۲۵ درصد خلبانان رزمی حدود ۲ ماه است که به پرواز و آموزش بازنگشته‌اند.

مخالفان این تغییرات قضایی، آن را «کودتای قضایی» می‌دانند که با هدف تبرئه نتانیاهو از اتهامات فساد در سه پرونده بازی که دارد، طرح شده و وی به دنبال پایان دادن به نقش دستگاه قضایی به عنوان یک نظام مستقل است.

پایان پیام/م

منبع: فارس
شناسه خبر: 1520484

مهمترین اخبار ایران و جهان: