نیوز سیتی!
09 مهر 1402 - 12:12

برنامه‌ای برای محدود کردن گاز صنایع کرمانشاه نداریم

سرپرست شرکت گاز استان کرمانشاه گفت: طی سال گذشته در سطح استان محدودیتی در مصرف گاز نداشته‌ایم، اما با توجه به ناترازی به وجود آمده در کشور، در بخش صنایع استان محدودیت اعمال شد تا گاز استان‌های شمالی تأمین شود.

ناصر حسینی، سرپرست شرکت گاز استان کرمانشاه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه با بیان اینکه در نیمه نخست سال‌جاری بیش از ۶۳ درصد گاز استان در بخش صنایع مصرف شده، اظهار کرد‌: ۲ هزار و ۲۰۰ واحد صنعتی در سطح استان از نعمت گاز برخوردار هستند.

وی با بیان اینکه امسال ۲۳۴ واحد صنعتی دیگر گازدار می‌شوند، گفت: ۱۳۵ واحد از این تعداد تاکنون گازرسانی شده و تا پایان سال ظرفیت گازدار کردن ۱۳۵ واحد دیگر را نیز داریم.

سرپرست شرکت گاز استان کرمانشاه یادآور شد: طی سال گذشته در سطح استان محدودیتی در مصرف گاز نداشته‌ایم، اما با توجه به ناترازی به وجود آمده در کشور،  تعداد استان در بخش گاز خانگی با مشکل مواجه شدند لذا از استان‌‌های همچون کرمانشاه که خطوط اصلی از آن عبور می‌کند و مشکلی بابت کمبود گاز نداشت درخواست شد که در بخش صنایع محدودیتی ارائه شود تا گاز استان‌های شمالی تأمین شود.

وی یادآور شد: اگر امسال هم همچون سال گذشته ناترازی در سطح کشور داشته باشیم، احتمال درخواست محدودیت در بخش صنایع وجود دارد، البته گاز بخش صنایع قطع نمی‌شود. 

حسینی در خصوص محاسبه گازبها در فصل سرما، خاطرنشان کرد: ابتدای زمستان سال گذشته تعرفه‌های گازبها مطابق قانون بودجه افزایش پیدا کرد، ولی تا پایان سال به دستور رئیس جمهور، ۷۰ درصد تخفیف به مشترکان داده شد اما امسال دیگر این تخفیف اعمال نخواهد شد.

وی اضافه کرد: رعایت الگوی مصرف افزایش قیمتی در پی ندارد، ولی کسانی که بیش از آن مصرف کنند افزایش قیمت خواهند داشت.

وی از شهروندان درخواست کرد با پرداخت به موقع گازبها شرکت گاز را در راستای خدمتگزاری کمک کنند و افزود: گازرسانی به روستاها با تلاش شبانه‌روز در حال انجام است، اما تخصیص و تأمین بودجه مورد نیاز برای این کار متناسب با میزان وصول مطالبات از سوی مردم است.

پایان پیام/پ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1521284

مهمترین اخبار ایران و جهان: