نیوز سیتی!
28 آبان 1402 - 14:13

راه‌اندازی مرکز رشد و فناوری بسیج در تویسرکان

فرمانده سپاه ناحیه تویسرکان از راه‌اندازی مرکز رشد و فناوری بسیج در شهرستان با شکل‌گیری هسته‌های فناور دانش‌پایه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از تویسرکان، طیب فریادرس ظهر امروز در نشست با اهالی رسانه با تبریک میلاد حضرت زینب(س) و روز پرستار، گریزی به نقش این بانوی بزرگ در تبیین حقیقت واقعه رخ داده در کربلا زد و اظهار کرد: حیات بشری وابسته به قیام امام حسین(ع) و حرکت آن به سمت نور محصول این قیام است.

وی با بیان اینکه امروز به عینه قدرت بیان حضرت زینب(س) در تبیین حقیقت حیات اسلام را شاهد هستیم افزود: بسیج زاده این تفکر و مرام است و درس‌پذیری از صبر و ایستادگی ایشان در ایام عاشورا و بعد از آن را سرلوحه کار خود دارد.

فرمانده سپاه ناحیه تویسرکان با اشاره به اینکه حضرت زینب(س) با بیان شیوا و نگاه حق بین حقیقت اسلام و ظلم اموی را تبیین کرد و به جوامع بشری انتقال داد گفت: بسیج پرورش‌یافته خطبه‌های دشمن‌شکن ایشان است که جوش و خروش ظلم‌ستیزی را در جامعه بشری ایجاد کرد.

وی با تاکید بر اینکه بسیج همواره در حال رشد بوده و هست بیان کرد: این بزرگترین شبکه اجتماعی فرهنگی، نظامی و مردمی هسته انقلاب اسلامی است که واقعیت‌ساز شد و هرگز تسلیم زر و زور و تزویر در دنیا نشد.

فریادرس تاکید کرد: اگر بسیج نبود پیروزی در دفاع مقدس، فتنه‌های متعدد دشمنان و بحران‌های مختلف در کشور ممکن نبود پس این شجره طیبه مظهر اراده و ایستادگی مردم به پای ولایت و امامت بوده و خواهد بود.

وی در ادامه درباره عملکرد بسیج در سال گذشته از راه‌اندازی ۷۶ صندوق قرض‌الحسنه با ۵ هزار و ۶۰۰ عضو در این شهرستان خبر داد و ایجاد 9 تعاونی در حوزه‌های مختلف، احداث ۱۵ واحد مسکن با همکاری کمیته امداد، انجام ۱۱۰ پروژه محرومیت‌زدایی در دو مرحله و تهیه و توزیع ۴۰ سری جهیزیه با اعتبار یک‌میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان را برخی دیگر از اقدمات بسیج در تویسرکان برشمرد.

فرمانده سپاه ناحیه شهرستان تویسرکان با اشاره به احداث مجتمع آبرسانی از سد خرمرود به ۴۶ روستا در این منطقه توسط قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) بیان کرد: تکمیل ۱۳ پایگاه مقاومت بسیج، مساعدت‌ در خصوص پوشاک و لوازم‌التحریر، کمک‌های مومنانه از اقدامات بسیج در سال گذشته است.

وی از راه‌اندازی مرکز رشد و فناوری بسیج در شهرستان با شکل‌گیری هسته‌های فناور دانش‌پایه خبر داد و تاکید کرد: امیدواریم با فعالیت مرکز ظرفیت‌های دانش را در راستای منافع اقتصادی شهرستان به کار گیریم.

فریادرس با اشاره به فعالیت ۲۲ پایگاه اوقات فراغت بسیج، برگزاری بیش از ۹۲ یادواره شهید در دو سال اخیر، اردوی راهیان پیشرفت، چاپ چهار اثر از شهدای شهرستان، اعزام‌ ۴ هزار نفر به برنامه فصل شیدایی خاطرنشان کرد: طرح شهید بهنام محمدی با عنوان ۱۸ مدرسه با ۱۸ مسجد اجرا شد و ۲۶ مربی با ایجاد اتصال بین مدرسه و مسجد توانستند ۲ هزار و ۷۰۰ دانش آموز را بهره‌مند کنند.

وی به ایجاد کارگاه‌های آموزشی ازدواج، فرزندآوری و پیشگیری از اعتیاد برای ۱۶ هزار و ۸۵۰ نفر اشاره کرد و از اجرای ۱۱۰ برنامه در هفته بسیج سال جاری در سطح شهرستان خبر داد.

فرمانده سپاه ناحیه تویسرکان برگزاری نشست‌های بصیرتی و تبیینی برای ۱۳۷ پایگاه محلات، ۲۰ نشست برای کارنجات و ادارات، ده‌ها نشست در مدارس، اجتماع طلاب و دانشجویان، تجلیل از بسیجیان نمونه، برگزاری برنامه‌های فرهنگی متنوع، مسابقات ورزشی، دیدار با خانواده شهدا، آموزش فقه بازار برای اصناف، همایش تخصصی مسئله فلسطین، میز خدمت در محله اسلام آباد از برنامه‌ های این هفته عنوان کرد.

وی با اشاره به افتتاح ۱۷ واحد مسکن محرومان، توزیع ۳۵ سری جهیزیه، برگزاری اردوهای جهادی، افتتاح بازارچه صنایع دستی و تجلیل از مادران بسیجی چند فرزندی یادآور شد: اجتماع بزرگ بسیجیان با سخنرانی سردار حسینی در سالن الغدیر روز سوم آذرماه برگزار می‌شود.

پایان پیام/89010

منبع: فارس
شناسه خبر: 1577540

مهمترین اخبار ایران و جهان: