نیوز سیتی!
05 دی 1402 - 12:05

کاهش ذخایر خون در گلستان با شروع فصل سرما

مدیرکل انتقال خون گلستان گفت: با توجه به‌ شروع فصل سرما، گلستان با کمبود گروه‌های خونی به خصوص گروه خونی O و ABمثبت و AB منفی روبه‌رو است.

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان؛ فاطمه محمدی صبح سه شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: با توجه به‌ شروع فصل سرما، گلستان با کمبود ذخایر خونی به خصوص گروه‌های O، ABمثبت و ABمنفی روبرو است.

مدیرکل انتقال خون گلستان افزود: با شروع فصل سرما و شیوع بیماری های تنفسی، میزان استقبال شهروندان برای اهدا خون کاهش می‌یابد، کم‌شدن مراجعه داوطلبان و اهدا خون در این فصل، باعث کاهش ذخایر خون و فرآورده های خونی استان می شود.

وی از افرادی که دارای گروه خونی O و AB مثبت و منفی هستند، خواست تا نسبت به اهدای خون اقدام کنند و عنوان کرد: رفع مشکل کمبود خون استان در تامین نیاز فرآورده های خونی حدود صدها بیمار مبتلا به نارسایی کلیه (دیالیزی)، تالاسمی و هموفیلی و بیماران حوادث رانندگی، به حضور و مشارکت داوطلبان دارنده این گروه‌های خونی نیازمند است. 

وی خاطر نشان کرد: امید است  با حضور دوباره مردم نوع دوست استان، در آغاز فصل سرما، ذخایر خون گلستان را به وضعیت مطلوب برسانیم. 

پایان پیام/ ۸۳۰۲۲

منبع: فارس
شناسه خبر: 1616384

مهمترین اخبار ایران و جهان: