نیوز سیتی!
12 آبان 1402 - 20:11

نگاه امنیتی به مباحث اقتصادی مانع توسعه کردستان می‌شود

رئیس اتاق بازرگانی سنندج گفت: یکی از موانع توسعه امنیتی کردن مباحث اقتصادی است و نگاه امنیتی به استان و امنیتی نکردن بخش صنعت در کردستان می‌تواند نتایج قابل توجهی را برای این استان رقم بزند.

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، علی‌اکبر عبدالملکی در نشست مشترک شورای برنام‌ ریزی و توسعه و فعالان اقتصادی کردستان در سنندج که هم‌اکنون با حضور رئیس جمهور در مجتمع فجر سنندج در حال برگزاری است، اظهار کرد: مردم کردستان مردمان غیور و وفاداری هستند که در 8 سال دفاع مقدس در راه دفاع از کیان ایثار و از خودگذشتگی را به حد اعلا رساندند.

وی افزود: تورم، بیکاری، کولبری، درآمد اندک و فشارهای مالیاتی غیرمتعارف از جمله دردهای به جامانده از دوره‌های گذشته در این استان است که ریتم کردستان را ناکوک کرده و کردستان امروز بیش از هرچیزی به امید نیاز دارد.

رئیس اتاق بازرگانی سنندج اذعان کرد: ایران بزرگ و قوی فصل مشترک بخش خصوصی و دولت است راه‌های کهنه ما را به مقاصد جدید رهنمون نمی‌سازد باید به فکر راه‌های جدید برای تحقق اهداف باشیم.

عبدالملکی گفت: پیشنهاد می‌کنیم که با توجه به ظرفیت‌های کردستان در حوزه گردشگری، معادن، مرز و غیره دایره اختیارات مسوولان استان بیشتر شود تا کمتر درگیر فضای بروکراتیک مرکز باشیم.

وی با تاکید براینکه کردستان استان امنیتی نیست، یکی از موانع توسعه آن امنیتی کردن مباحث اقتصادی است، اذعان کرد: امنیتی نگاه نکردن به این استان و امنیتی نکردن بخش صنعت در کردستان می‌تواند نتایج قابل توجهی را برای این استان رقم بزند.

رئیس اتاق بازرگانی سنندج تصریح کرد: به منظور رفع بی‌عدالتی‌های تاریخی و عدم توجه زیرساخت‌های کردستان برای توسعه هرچه بیشتر نیاز به دستور انقلابی برای ایجاد شعب‌های شرکت‌های بزرگ مادر تخصصی در این استان دارد تا طعم عدالت کام مردم را شیرین کند.

عبدالمکی افزود: این روا نیست منابع دولتی و منابع خدادای کردستان را شرکت‌های خاص ببرند ولی حساب‌های بانکی و کارت‌های بازرگانی آنها در مرکز باشد، معادن و شرکت‌های بزرگ کارت‌های بانکی و حساب‌های بانکی و کارت‌های بازرگانی خود را به کردستان بیاورند.

وی خاطرنشان کرد: بخش خصوصی ایران علاقه و اشتیاق فراوانی برای ساختن ایران قوی دارد بزرگمناشانه دستور فرمایید به انتخابات بخش خصوصی در کشور احترام گذاشته شود.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۱

منبع: فارس
شناسه خبر: 1560040

مهمترین اخبار ایران و جهان: