نیوز سیتی!
14 آذر 1402 - 04:01

حمله اوکراین به انبارهای نفت در لوهانسک

ارتش اوکراین از حملاتش به انبارهای نفت واقع در منطقه لوهانسک خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، ارتش اوکراین روز دوشنبه اعلام کرد، به انبارهای نفت واقع درشهر لوهانسک که در کنترل روسیه است حمله کرده است.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، اداره ارتباطات استراتژیک نیروهای مسلح اوکراین در پستی که در پیام رسان تلگرام منتشر کرد بدون مطرح کردن جزئیات بیشتر نوشت، نیروهای اوکراین دست به «حمله موفقیت آمیز» به این انبارهای نفت زده‌اند.

خبرگزاری «ریا نووستی» روسیه نیز روز دوشنبه اعلام کرد، سربازان اوکراینی با پهپادهای جنگی به یک انبار نفت در آنجا حمله کرده‌اند.

مقام‌های منصوب شده توسط مسکو در این جمهوری ملحق شده به روسیه گفتند، بعد از این حمله آتش‌سوزی اتفاق افتاد که بعدا خاموش شد.

روسیه از پنجم اسفند ۱۴۰۰ (۲۴ فوریه) دستور حمله نظامی به اوکراین را صادر کرد. این تحول چند روز بعد از آن رخ داد که مسکو رسماً استقلال جمهوری‌های «دونتسک» و «لوهانسک» در شرق اوکراین را به رسمیت شناخت. «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه هدف از عملیات نظامی کشورش را «غیرنظامی کردن اوکراین» و «نازی‌زدایی» از این کشور اعلام کرد.

این دو جمهوری استقلال خود را از اوکراین در آوریل ۲۰۱۴ پس از آنچه آن‌ها به عنوان کودتا در فوریه همان سال در کی‌یف در نظر گرفتند، اعلام کردند.

ولادیمیر پوتین ۳۰ سپتامبر سال ۲۰۲۲ بعد از برگزاری همه‌پرسی، سند الحاق دو منطقه دونتسک و لوهانسک در شرق اوکراین و همچنین خرسون و زاپروژیا در جنوب این کشور به خاک روسیه را امضا کرد. این مناطق به همراه شبه‌جزیره کریمه که روسیه در سال ۲۰۱۴ به خاک خود ضمیمه کرد، حدود یک پنجم خاک اوکراین را تشکیل می‌دهند. 

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1594240

مهمترین اخبار ایران و جهان: