نیوز سیتی!
13 آذر 1402 - 16:54

بسیج امکانات برای تحقق غربالگری فشارخون و دیابت

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان بر ضرورت بسیج امکانات و استعداد در تحقق غربالگری فشارخون و دیابت تأکید کرد و گفت: تداوم غربالگری فشارخون و دیابت می‌تواند از بار بیماری و تحمیل هزینه بکاهد.

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، محمدتقی آشوبی رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان ظهر امروز در نشست هم‌اندیشی پویش ملی غربالگری فشارخون و دیابت در سالن همایش‌های معاونت بهداشتی استان با اشاره به اهمیت مقوله پیشگیری اظهار کرد: تمامی اقدامات بهداشتی نظیر غربالگری‌ها جهت تکمیل برنامه جامع سلامت خانواده است.

وی آگاهی زودتر و مراقبت مؤثرتر را در پویش ملی غربالگری‌ها مؤثر دانست و افزود: پیشروی برنامه‌هایی بهداشتی و بیماریابی و کنترل بیماران سهم قابل‌توجهی از شمار بیماران در کادر درمان را کاهش می‌دهد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان بر ضرورت تقویت ارتباط مردم با نظام شبکه تأکید کرد و گفت: باید با بهره‌مندی از ظرفیت بی‌نظیر دانش‌آموزان، غربالگری‌ها را به سبب بیماریابی و کاهش اشغال تخت‌های در درمان، افزایش داد.

آشوبی جدی گرفتن اقدامات بهداشتی را در کاهش هزینه‌های مردم و دولت مؤثر دانست و بیان کرد: تداوم غربالگری فشارخون و دیابت می‌تواند از بار بیماری و تحمیل هزینه بکاهد.

وی با تأکید بر گسترش برنامه غربالگری فشارخون و دیابت تصریح کرد: باید با تجهیز اتوبوس آمبولانس و بردن آن به مراکز پرازدحام نظیر پیاده راه فرهنگی شهر رشت، فعال کردن مراکز غربالگری در مساجد و تکایا و همچنین بهره‌مندی از ظرفیت دانش‌آموزان، غربالگری فشارخون و دیابت در استان را به نحو احسن محقق کرد.

پایان پیام/۸۴۰۰۸

منبع: فارس
شناسه خبر: 1593784

مهمترین اخبار ایران و جهان: