نیوز سیتی!
07 آذر 1402 - 09:23

دلیل تأخیر گازرسانی به «ازگله» اعلام شد

مدیرعامل شرکت گاز استان کرمانشاه گفت: تنها شهر استان که قابلیت گازرسانی دارد و هم اکنون گازدار نیست؛ شهر ازگله است، البته هم‌اکنون پیمانکاران گازرسانی آن فعال است.

ناصر حسینی، مدیرعامل شرکت گاز استان کرمانشاه امروز در گفت‌وگوبا خبرنگار فارس در کرمانشاه، در خصوص آخرین وضعیت گازرسانی استان، اظهار کرد:  ۳۵ شهر در سطح استان داریم که ۳۳ شهر از این تعداد از نعمت گاز بهره‌مند هستند.

وی با بیان اینکه شهر سومار، خالی از سکنه است، گفت: اهالی آن به صورت غیردائم در شهر سکونت دارند، لذا  مطابق مصوبه شورای اقتصاد مشمول گازرسانی نمی‌شود اما با این وجود برنامه‌هایی برای این شهر نیز دردست اقدام است تا ان‌شاءالله در آینده‌ شهر سومار از نعمت گاز بهره‌مند شود.

مدیرعامل شرکت گاز استان کرمانشاه گفت: تنها شهر استان که قابلیت گازرسانی دارد و هم اکنون گازدار نیست؛ شهر ازگله است.

وی در خصوص دلایل تأخیر گازرسانی به شهر ازگله، گفت: یکی از دلایل، مربوط به تأمین نقدینگی مورد نیاز پروژه بود که مقداری پروژه را با مشکل مواجه کرد که با پیگیری‌های استاندار و نمایندگان مجلس شورای استلامی و مشکل برطرف شد.

حسینی ادامه داد: شهر ازگله تقریبا از شهرهای مرزی استان محسوب می‌شود که صعب‌العبور است و فاصله خیلی زیادی از خطوط گازرسانی دارد، با این وجود از شهرستان سرپل‌ذهاب گاز را به سمت ازگله می‌بریم و این عبور از اراضی بسیار با ارزش دشت‌ذهاب سبب مخالفت مالکین و معارضین شد. البته الان پیمانکاران آن فعال است و در تلاش هستیم طی سال‌جاری در کمترین زمان ممکن به اتمام برسد.

وی ضریب نفوذ گاز شهری را  ۹۹.۹۱ درصد اعلام کرد و افزود: بعد از تزریق گاز ازگله، این عدد به ۱۰۰ درصد خواهد رسید.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون ۲ هزار و ۲۱۱ روستا در استان از نعمت گاز برخوردار هستند، گفت: ضریب نفوذ گاز در جمعیت روستایی ۹۶.۵ درصد است که ۴۳ روستای دیگر در دست اجرا داریم که ان‌شنءالله تا پایان سال تکمیل خواهند شد.

پایان پیام/پ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1586984

مهمترین اخبار ایران و جهان: