نیوز سیتی!
06 آذر 1402 - 15:56

6 کارفرمای برتر کرمانشاه تجلیل شدند

6 کارفرمای برگزیده استانی و یک کارفرمای برتر ملی استان کرمانشاه تجلیل شدند.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، عبدالرضا مصری نائب رئیس مجلس شورای اسلامی کرمانشاه امروز جشنواره معرفی کارفرمایان برتر تأمین اجتماعی استان کرمانشاه، اظهار کرد: در اصل دوم قانون اساسی در کنار پنج اصل اعتقادی، موضوع حفظ کرامت انسان‌ها عنوان شده که اقتصاد خانوارها یکی از اولویت‌ها برای حفظ کرامت انسانی است.

وی ادامه داد: انسان به هنگام سروسامان گرفتن فرزندان به نوعی بزرگ خانواده محسوب می‌شود که این بزرگی و کرامت هزینه دارد. این بیمه سازمان تأمین اجتماعی است که در دوران پیری به افزایش این کرامت و آرامش در زندگی کمک می‌کند.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی رکن اصلی تأمین اجتماعی را کارفرمایان دانست و گفت: کارفرما و کارگر به یکدیگر نیازمند هستند، کارفرمایان در راستای رشد و توسعه کشور با ایجاد اشتغال و تولید علاوه بر تأمین معاش و زندگی کارگران به دولت هم کمک می‌کنند که حرمت آن‌ها باید حفظ شود.

اسفندیار کاکایی، مدیرکل تامین اجتماعی استان کرمانشاه با اشاره به خدمات بازنشستگی، از کارافتادگی و بازماندگی(فوت)، گفت: ۲۶۴ هزار بیمه شده اصلی و ۸۴ هزار مستمری بگیر در استان داریم.

وی با اشاره به وجود ۲۰ هزار و ۸۰۰ کارفرما در استان کرمانشاه، افزود:  برای معرفی کارفرمای برتر، آن‌ها در چهار سطح و ۱۱ شاخص مختلف مورد بررسی قرار گرفته و امروز از ۶ کارفرمای برگزیده تجلیل خواهد شد.

مدیرکل تامین اجتماعی استان کرمانشاه ازدواج ها و طلاق‌های سوری و همسان‌سازی حقوق مستمری بگیران را از چالش‌های اصلی تأمین اجتماعی دانست و گفت: اگر منابع تأمین شود و در اختیار سازمان تأمین اجتماعی قرار گیرد موافق با همسان‌سازی و متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان هستیم.

هم از دیگر چالش‌های تأمین اجتماعی به بازنشستگی پیش از موعد در مشاغل سخت و زیان‌آور اشاره و بیان کرد: این مهم نیازمند توجه مسوولان است که امیدواریم مرتفع شود.

پیش از موعد را یکی از چالش های اصلی سازمان تامین اجتماعی دانست و افزود: در این بازنشستگی ها فقط تامین اجتماعی به وظایف خود عمل می‌کند و این در حالی است که ازدواج ها و طلاق های سوری و همچنین همسان سازی حقوق مستمری بگیران هم از دیگر چالش های تامین اجتماعی است که امیدواریم مرتفع شود.

پایان پیام/پ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1586384

مهمترین اخبار ایران و جهان: