نیوز سیتی!
09 آبان 1402 - 10:34

آرزوی دانش‌بنیانی فرماندار جدید کهگیلویه

فرماندار کهگیلویه یکی از اولویت‌های شهرستان را توسعه مرکز رشد دهدشت عنوان کرد.

سید حمزه محقق‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کهگیلویه، یکی از آرزوهای همیشگی خود را توسعه فعالیت پارک علم و فناوری در شهرستان عنوان و کرد: حاصل علم دانشجویان دانشگاه این شهرستان در مرکز پارک علم و فناوری است.

فرماندار شهرستان کهگیلویه مدیر مرکز رشد دهدشت را جوانی فعال، پر انرژی، جهادی و با سواد در حوزه کاری خویش معرفی کرد و گفت: مشکل اصلی این مرکز نداشتن ساختمان مستقل بود که با همت این مجموعه و مسؤولان مهیا شد.

وی افزود: مدیرکل ورزش و جوانان استان، ساختمان خانه جوان دهدشت را طی انعقاد قراردادی با مدیر پارک استان در اختیار این مجموعه قرار دادند که باعث خوشحالی و امیدواری  است.

محقق‌زاده یکی از اولویت‌های خود را سر و سامان دادن این نهاد علمی عنوان و خواهان همکاری مدیران مربوطه با مرکز رشد دهدشت شد.

شهریار جمالی مسؤول مرکز رشد دهدشت نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: این مرکز یک نهاد دولتی وابسته به پارک علم و فناوری استان است که در راستای شناسایی استعدادهای بالقوه و ایده‌های جدید به محصول، خدمات و کسب و کارهای نوپا فعالیت دارد.

وی افزود: این مرکز وظیفه دارد از همه افراد صاحب ایده‌ای که برای عملی نمودن ایده‌ها و برنامه‌های خود برپایه فناوری یا نوآوری نیاز به حمایت دارند، پشتیبانی کند.

جمالی گفت: مرکز رشد دهدشت در حالی سومین سال تاسیس خود را طی می‌کند که در طبقه چهارم ساختمان آموزشی دانشگاه آزاد بصورت امانی- اجاره‌ای استقرار دارد.

وی بیان کرد: این مرکز هم اکنون دارای ۱ شرکت دانش بنیان، ۵ شرکت فناور و بیش از ۱۰ هسته فناور است که در چارچوب زیست بوم فناوری و نوآوری مورد حمایت قرار می‌گیرند.

جمالی تصریح کرد: مشکل اصلی مرکز رشد دهدشت نداشتن ساختمان مستقل بود، خوشبختانه پس از سه سال تلاش بی‌وقفه با حمایت امام جمعه شهرستان و فرمانداران وقت، مدیر کل ورزش وجوانان و ریاست  پارک، ساختمانی معروف به خانه جوان که چندین سال بلا استفاده باقی مانده بود به این مرکز واگذار شد، اما این ساختمان فاقد انشعاب است که با کمک فرماندار جدید خوشبین هستیم در کمتر از دو ماه آینده مرکز رشد  نقل مکان کند.

وی افزود: همچنین جا دارد از حمایت‌های ویژه نماینده شهرستان نیز که همواره همکاری و همراهی نمودند نیز قدردانی کنم.

به گفته جمالی مرکز رشد در آینده می‌تواند علاوه بر انجام رسالت ذاتی خود، مکانی برای انجام فعالیت‌های علمی و فرهنگی و اجتماعی نیز باشد‌.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1556184

مهمترین اخبار ایران و جهان: