نیوز سیتی!
18 آبان 1402 - 08:52

سفر وزیر کار برای کرمانشاه چه دستاوردی داشت؟

مدیرکل تعاون و کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه در توضیح دستاوردی سفر وزیر کار به استان، گفت: یک‌هزار و ۹۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی از ۲ بانک ذیل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای اجرای پروژه‌های اقتصادی استان اختصاص پیدا کرد.

مختار احمدی، مدیرکل تعاون و کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه در خصوص راهاوردهای سفر وزیر کار در مورخه ۱۱ و ۱۲ آبان‌ماه جاری به استان کرمانشاه، اظهار کرد: در سفر پرخیر مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و معاونان و همچنین مدیران سازمان وابسته اتفاقات خوبی در استان کرمانشاه افتاد از جمله اینکه اختیار واگذاری شرکت‌های زیرمجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به بخش خصوصی به استاندار کرمانشاه داده شد.

وی حمایت از اجرای ۱۰ طرح بزرگ سرمایه‌گذاری توسط وزارت رفاه در کرمانشاه را در قالب مصوبات مهم این سفر بیان کرد و افزود: اجرای ۱۰ طرح سرمایه‌گذاری توسط هلدینگ‌ها و شرکت‌های سرمایه‌گذاری ذیل وزارتخانه یکی از دستاوردها و مصوبات سفر بود این ۱۰ طرح اگر در استان اجرا شود قطعا اشتغال قابل توجهی را در پی دارد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه با اشاره به دیگر مصوبات کارگروه‌های اشتغال و تسهیل رفع موانع تولید با حضور وزیر کار، گفت: اختصاص ۱۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات ملی به مجموعه ورزشی در حال تکمیل با ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی شماره یک کارگران از دیگر مصوبات بود که طی بازدید حضوری وزیر از پروژه مصوب شد، دستور مکتوب آن به معاونت مربوطه داده شده است.

وی یادآور شد: در سفر پرخیر و برکت ریاست جمهور تسهیلاتی از باب اجرای پروژه‌های اقتصادی به بانک‌های عامل اختصاص پیدا کرده بود که بانک توسعه، تعاون و رفاه تا به امروز پرداختی قابل توجهی از این محل نداشته که در کارگروه تسهیل رفع موانع تولید، با حضور وزیر کار ۸۴۰ میلیارد از طریق بانک توسعه و تعاون و ۲۵۰ میلیارد تومان از طریق بانک رفاه در مجموعه یک‌هزار و ۹۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی از این ۲ بانک ذیل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اختصاص پیدا کرد.

وی با بیان اینکه رفع موانع و تکمیل کارخانه اسیدسیتریک و خروج از رکورد چندین ساله از دیگر مباحث مطرح شده در حضور وزیر کار بود، اضافه کرد: در آینده نزدیک با حل مشکلات مالیاتی و سایر مشکلات که این شرکت در خصوص پروانه بهره‌برداری داشت با ظرفیت کامل راه‌اندازی و اشتغال قابل توجهی هم ایجاد خواهد کرد.

احمدی پایان دادن به معطلی ۳۵ ساله پروژه کاغذ غرب و جایگزینی آن با پروژه  بزرگ دامپروری را از دیگر مصوبات این سفر دانست و اظهار کرد: در این سفر قرار شد یک طرح جایگزین در حوزه دامپروری و کشاورزی جایگزین طرح کاغذ غرب شود که ان‌شاءالله از این محل هم اشتغال قابل توجهی را خواهیم داشت.

این مسوول بررسی مشکلات و طرح‌های اشتغال‌آفرین استان و رفع موانع تولید و رونق آن‌ها را در قالب دیگر دستاوردهای سفر بیان و تصریح کرد: بنا بر پیشنهاد نماینده اورامانات در مجلس شورای اسلامی قرار شد یک کارگروه ویژه صدور مجوز در راستای تسهیل و تسریع در صدور مجوزهای منطق، در حوزه اورامانات شکل بگیرد.

پایان پیام/پ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1566040

مهمترین اخبار ایران و جهان: