نیوز سیتی!
03 آذر 1402 - 15:31

دیدار رؤسای جمهور قرقیزستان و آذربایجان در «باکو»

رئیس جمهور قرقیزستان در چارچوب یک سفر کاری به «باکو» با همتای آذربایجانی خود دیدار کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در «بیشکک»، « سادیر جباراف» رئیس جمهور قرقیزستان در چارچوب سفر کاری به باکو با «الهام علی اف» رئیس جمهور آذربایجان دیدار و گفت وگو کرد.

در این دیدار طرفین در خصوص مسائل جاری همکاری های تجاری، اقتصادی، فرهنگی و بشردوستانه دوجانبه و چشم انداز تقویت بیشتر تعاملات دو کشور تبادل نظر کردند.

علی‌اف از جباراف  برای پذیرش دعوت برای شرکت در نشست سران کشورهای برنامه ویژه سازمان ملل متحد برای اقتصادهای آسیای مرکزی تشکر کرد.

رئیس جمهور  آذربایجان خاطرنشان کرد: پویایی روابط دوجانبه به وضوح نشان می دهد مردم دو کشور چقدر به یکدیگر نزدیک هستند.

وی افزود: امروز مسائل مربوط به افزایش گردش مالی، سیاست سرمایه گذاری و تعدادی از مسائل مبرم دیگر به نفع دو کشور در حال حل و فصل است.

رئیس جمهور قرقیزستان نیز با خرسندی خاطر نشان کرد: در سال های اخیر روابط بین دولتی به سطح بی سابقه ای رسیده است. این کشور برای روابط دوستانه و حمایت متقابل با شریک استراتژیک خود ارزش قائل است.

وی یادآور شد: سال گذشته دو دیدار در سطح عالی انجام شد. شورای بین المللی در سطح سران  دو کشورها تشکیل و اولین جلسه آن برگزار شد. تعدادی از توافقات حاصل شده در طی دیدارهای متقابل در سال 2022 پویایی عملی داشتند.

جباراف همچنین به صندوق توسعه آذربایجان و قرقیزستان اشاره کرد که در حال حاضر با تکمیل مسائل سازمانی، حقوقی و مالی کار در حال انجام است.

در پایان این دیدار ، سران  کشورها تمایل متقابل خود را برای تقویت و گسترش مشارکت راهبردی قرقیزستان و آذربایجان تایید کردند.

پایان پیام/ح

منبع: فارس
شناسه خبر: 1583084

مهمترین اخبار ایران و جهان: