نیوز سیتی!
18 آذر 1402 - 22:26

راه کارآمدی علوم اسلامی استفاده از معارف وحیانی است

رئیس پژوهشگاه علوم اسلامی امام‌ صادق(ع) راه کارآمدی علوم انسانی را استفاده از معارف وحیانی دانست و گفت: ما باید از این ظرفیت قدسی بهره‌مند شده و انسان را با مبدا هستی مرتبط کنیم و توحیدی شدن را به منصه ظهور برسانیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام حمید نگارش، پیش از ظهر امروز در نشست خبری که به مناسبت هفته پژوهش و فناوری در پژوهشگاه علوم اسلامی‌ امام صادق(ع) برگزار شد؛ ضمن تبریک به پژوهش‌یاران گفت: قدمت پژوهشگاه علمی امام صادق(ع) به ۴۴ سال می‌رسد و در بحث تدوین و تالیف جزو مراکز علمی برتر قم است که از ظرفیت‌های حوزه نیز در این راستا استفاده می‌کند.

رئیس پژوهشگاه علوم اسلامی امام صادق(ع) بیان کرد: بیش از ۳ هزار و اندی کتاب به زیور طبع آراسته شده که بر اساس درخواست کاربر و معنا محور است.

وی ابراز کرد: امسال در نمایشگاه کتاب توفیقی حاصل شد که مقام معظم رهبری از آثار نمایشگاه بازدید کرده و از عناوین موجود اظهار خرسندی کردند و ما این را رزق معنوی خود دانسته و به آن مباهات می‌کنیم.

نگارش، بزرگترین امتیاز پژوهشگاه را پیشتازی در عرصه جهاد تبیین دانست و افزود: در راستای لبیک‌گویی به فرامین مقام معظم رهبری، این مرکز در زمینه بصیرت‌زایی و تحریف‌زدایی اقدامات جدی داشته است.

رئیس پژوهشگاه علوم اسلامی امام صادق(ع) تصریح کرد: درباره توصیف‌شناسی آمریکا، ۳ جلد کتاب در خصوص سیاست، تاریخ، لابی‌های قدرتمند، جامعه اطلاعاتی، وضعیت اجتماعی و اقتصادی آمریکا، آماده شده که در جهت تبیین شناسی است. 

وی درباره مستند‌سازی اغتشاشات اخیر گفت: در زمینه صحنه‌سازی‌های دروغین اغتشاشات و سناریوی کشته‌سازی و افشای دروغ‌های نظام سلطه یک کار فاخر انجام شده است که به نوعی بیانگر انسانیت‌زدایی نظام سلطه است.

نگارش، چگونگی جهاد تبیین امامین انقلاب به عنوان الگو و کلان پروژه‌های انقلاب اسلامی که به اهداف، اصول، مبانی و قواعد، چالش‌ها، چشم‌اندازها و پاسداری بهتر از انقلاب می‌پردازد را از دیگر کارهای پژوهشگاه امام صادق(ع) خواند که اواسط سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی کتاب منطق مواجه رهبر انقلاب با جریانات سیاسی و زمانه بنیانگذار که در مورد دفاع مقدس و تحولات جامعه است را از کارهای مبین و روشنگر خواند.

رئیس پژوهشگاه علوم اسلامی امام صادق(ع) به تبیین جایگاه پژوهشگاه و ارتباط با مراکز علمی و پژوهشی کشور پرداخت و افزود: نشست‌های علمی و همفزایی با این مراکز توفیق تولیدات مشترک و کارآمد را بوجود می‌آورد.

وی در ادامه راه کارآمدی علوم انسانی را استفاده از معارف وحیانی دانست و گفت: ما باید از این ظرفیت قدسی بهره‌مند شده و انسان را با مبدا هستی مرتبط کنیم و توحیدی شدن را به منصه ظهور برسانیم.  

وی خاطر‌نشان کرد: بحث تقاضا و ماموریت محوری و تبدیل مشکلات به مساله از کارهای اصلی پژوهشگاه است که با ایجاد شبکه نخبگانی اساتید علوم انسانی و شناسایی ظرفیت محققان در سطح کشور، این مهم در حال انجام است.

پایان پیام/ ۷۸۰۴۲

منبع: فارس
شناسه خبر: 1599440

مهمترین اخبار ایران و جهان: