نیوز سیتی!
04 آبان 1402 - 01:30

جنجالی‌های هفته| از نظرجالب بنزما و جنجال خودروی 100 میلیاردی تا حمایت تماشاگران اروپایی از فلسطین

در این هفته در اتفاقات جنجالی ورزش هم شاهد نظر جالب بازیکن اسبق رئال مادرید در مورد اعتراض به داوران بودیم و هم حمایت تماشاگران فوتبال در اروپا از فلسطین و مردم غزه.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، اتفاقات جنجالی این هفته ورزش را باهم مرور می کنیم؛

پسر رونالدو هم به النصر پیوست

کریستیانو رونالدو جونیور با تیم زیر 13 سال النصر قرارداد امضا کرد و در روزهای آینده تمرینات خود را آغاز می‌کند. فرزند ستاره پرتغالی شماره 7 تیم زیر 13 سال النصر را بر تن خواهد کرد.

کریستیانو رونالدو پیش از این به نقل از پسرش گفته بود: بابا، چند سال دیگر صبر کن، می‌خواهم با تو بازی کنم و شاید این ارزوی پسر رونالدو در عربستان برآورده بشه چون کریس رونالدو ظاهرا می خواهد تا چهل دوسالگی در النصر بازی کند و حتی در این تیم بازنشسته شود!

 ۳۲ ساله‌ها نباید در تیم ملی بازی کنند!

دی لورنتیس، مالک ناپولی حرف های جنجالی را بر زبان آورد او که از روزهای فیفا و در اختیار نداشتن ملی پوشانش شاکی است می گوید: به نظر من باید برای حضور بازیکنان در بازی های ملی محدودیت هایی در نظر گرفته شود. برای مثال از نظر من بازیکنان ۳۲ ساله یا ۲۸ ساله نباید در تیم های ملی بازی کنند! به نظر من باید ساز و کاری ایجاد شود تا به باشگاه های گوناگون این اجازه داده شود تا برای بازی های دوستانه ملی به تیم های ملی بازیکن ندهند.

دی لورنتیس تاکید می کند : اگر برای جذب یک بازیکن ۵۰ میلیون یورو پول پرداخت کرده باشم، فیفا باید برای هزینه درمانی زمانی که بازیکنان در بازی های ملی مصدوم می شوند و نمی توانند به باشگاه ها میدان بروند، غرامت دهند. الان به وضعیت نیمار نگاه کنید، او تا پایان فصل نمی تواند بازی کند.  این حق باشگاه او خواهد بود که برای هزینه کلانی که برای جذب او پرداخت کرده از فیفا درخواست غرامت داشته باشد.

نظر جالب کریم بنزما بازیکنی که هرگز کارت قرمز نگرفته! 

کریم بنزما برنده اخرین توپ طلا که اکنون در تیم الاتحاد عربستان حضور دارد در طول فوتبالش در  904 مسابقه حضور داشته و تاکنون یکبار هم کارت قرمز نگرفته است!  چنین بازیکن ارزشمندی در مورد اعتراض به داوری می گوید: «چرا بازیکنان با هم بحث می‌کنند؟ وقتی بازیکنی در تیم من این کار را می‌کند دیوانه‌ام می‌کند. وقتی داور سوتش را زد، تمام شد. میخوای چیکار کنی؟ او نمی‌تواند تصمیمش را عوض کند!. برای پنالتی‌ها، VAR وجود دارد. بنابراین دیگر هیچ فایده‌ای برای شکایت از داور وجود ندارد.»

تازه آقا کریم نمی داند که ما در لیگ برتر کشورمان مربیانی داریم که باخت ها مال داوران است و بردها مال خودشان آنها حتی در لیگ قهرمانان آسیا هم که VAR دارد بعد از باخت می گویند ما برنده ایم چون داور اشتباه کرده بود! نمونه اش همین سیدمهدی رحمتی سرمربی نساجی مازندران! 

درخشش بازیکن 17 ساله بارسا

مارک گویو، بازیکن 17 ساله بارسلونا در اولین دیدارش برای این تیم، پس از 34 ثانیه از تعویضش، گل برتری شاگردان ژاوی مقابل اتلتیک بیلبائو را به ثمر رساند و با این تک گل سه امتیازی بارسلونا پیروز شد. پدر و مادر این بازیکن جوان در ورزشگاه از خوشحالی گریه کردند و ژاوی سرمربی بارسا نشان داد که در جوانگرایی و کشف استعدادها و میدان دادن به جوانان چه مربی با دل و جراتی است. البته در لیگ برتر خودمان هم برخی مربیان چنین شهامتی دارند ولی برخی فقط ادای جوانگرایی را در لیگ برتر کشورمان در می آورند! 

حمایت از فلسطین در بازی رئال و سویا +فیلم

هواداران اسپانیایی سویا در بازی مقابل رئال مادرید در ابتدای مسابقه حمایت خود را از فلسطین نشان دادند.   در مهمترین مسابقه هفته فوتبال اسپانیا، رئال مادرید در ورزشگاه سانچس پیس خوان به مصاف سویا رفت که این دیدار با تساوی یک بر یک به پایان رسید.در ابتدای این مسابقه، هواداران اسپانیایی با در دست گرفتن پرچم فلسطین از مردم این کشور حمایت کردند. در مسابقه گالاتاسرای ترکیه و بایرن مونیخ هم تماشاگران ترکیه ای حسابی از فلسطین حمایت کردند. 

 

 

خودرو 100 میلیارد تومانی و سرشاخ کشتی و فوتبال

محمدحسین کنعانی زادگان ملی پوش پرسپولیس باردیگر جنجال آفرین شد! او در مصاحبه ای ادعا کرد یک خودرو رنجرور 100 میلیارد تومانی وارد کرده است که همان حواله های خودرویی است که به ملی پوشان فوتبال برای جام جهانی قطر داده شد. همین جملات کافی بود تا موجی از اعتراض ورزشکاران علیه فوتبال و فوتبالیست ها شکل بگیرد. کشتی گیران در صف اول معترضین بودند. امیرمحمد یزدانی، دارنده ۲ مدال نقره جهان در واکنش به مصاحبه محمد حسین کنعانی‌زادگان، مدافع تیم ملی فوتبال ایران مبنی بر وارد کردن خودروی ۱۰۰ میلیاردی که مجوز واردات آن به عنوان پاداش به ملی پوشان فوتبال ایران اهدا شده است در صفحه مجازی خود، نوشت: خوبه‌ها؛ ببازی جایزه بگیری. در جایی از کره خاکی هستیم که عدالت فقط یک واژه است و معنای خاصی نداره. باز هم خدا را شکر دنبال تی‌شرت کسی ندویدیم. دم همتون گرم بابت حمایتتون.

همین بگو مگوی رسانه ای در رسانه های اجتماعی تبدیل به بزرگ ترین جنجال ورزش کشور شد. در نهایت هم ورزشکاران گفتند که ما با قراردادهای میلیاردی فوتبالیست ها کاری نداریم که همه جای دنیا فوتبالیست ها خوب پول می گیرند اما آیا همه جای دنیا چنین تبعیضی بین ورزشکاران قائل می شوند؟! برخی هم با کنایه گفتند کاش به ما هم حواله پراید می دادند راضی بودیم!

در نهایت هم کنعانی زادگان با انتشار یک استوری عذرخواهی کرد اما در دیدار روز سه شنبه پرسپولیس و استقلال تاجیکستان او با سروش رفیعی دیگر بازیکن پرسپولیس در میدان درگیری لفظی پیدا کرد تا هر دو بازیکن بین نیمه تعویض انضباطی شوند! یحیی گل محمدی هم این خبر درگیری را تایید کرد. تازه اهالی ورزش شاهکار کنعانی زادگان و اتوبوس تیم ملی را داشتند فراموش می کردند که با خودرو 100 میلیاردی همه چیز به روز شد!

اسپانسر جدید استقلال؛ فروشگاهی قدرتمندتر از اپراتو تلفن همراه!؟

باشگاه استقلال به تازگی  از دومین اسپانسر خود که مربوط به گوشی‌های همراه است، رونمایی کرد. برخی این حامی مالی دوم استقلال را یک مغازه موبایل فروشی ذکر کردند! که  بعد از اعلام رسمی عقد این قرارداد، رقم‌هایی در حدود سی تا چهل میلیارد تومان در فضای مجازی منتشر شد که یک خبرگزاری مدعی شد: رقم قرارداد این اسپانسر برای استقلال ۷۰ میلیارد تا پایان فصل است که بخشی از آن امروز به حساب باشگاه استقلال واریز شده است! به این ترتیب به نظر می رسد این مغازه یا فروشگاه موبایل فروشی از برخی اپراتورهای تلفن همراه در کشورمان پولدارتر است چون آنها حتی حاضر به پرداخت چنین مبالغی به استقلال نشده بودند!  البته بعد مشخص شد مبلغ این قرارداد 40 میلیارد تومان است که تا سقف 80 میلیارد تومان قابل افزایش است!

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1550784

مهمترین اخبار ایران و جهان: