نیوز سیتی!
10 آبان 1402 - 01:15

کشتی کمک‌های 400 میلیارد تومانی مردم ایران در مسیر غزه است

فرمانده پشتیبانی جبهه مقاومت می‌گوید: تاکنون 400 میلیارد تومان از کمک‌های مردم ایران برای غزه جمع‌آوری شده که بخشی از آن در قالب یک فروند کشتی در مسیر است.

خبرگزاری فارس ـ گروه حج و زیارت ـ مریم سادات آجودانی: غزه این روزها بوی خون می‌دهد و دشمن، مجنون‌وار در حال بمباران نوار بی‌دفاع غزه است. مردم این باریکه، حالا نه آب دارند، نه برق و نه غذا و ایرانی‌های باهمت، حسابی پشت برادران و خواهرانشان در نوار غزه در آمده‌اند.

علاوه بر کمک‌های پراکنده‌ای که در نقاط مختلف ایران اسلامی برای مردم مظلوم فلسطین جمع‌آوری شده است، هلال احمر و کمیته امام خمینی (ره) نیز شماره حساب‌هایی اعلام کردند تا علاقه‌مندان بتوانند کمک‌های نقدی خود را به دست مردم فلسطین برسانند.


حسن پلارک، فرمانده پشتیبانی جبهه مقاومت

جمع‌آوری ۴۰۰ میلیارد تومانی مردم ایران به فلسطینی‌ها

حسن پلارک، فرمانده پشتیبانی جبهه مقاومت با اشاره به اینکه کمک‌های مردم که در هلال احمر و کمیته امداد جمع‌آوری می‌شود، به دست ستاد پشتیبانی جبهه مقاومت می‌رسد، می‌گوید: تاکنون بیش از ۴۰۰ میلیارد تومان کمک مردمی برای فلسطینی‌ها جمع‌آوری شده است.

انعکاس جنایت‌های رژیم صهیونیستی در فلسطین اشغالی در رسانه‌ها و فضای مجازی موجب جریحه‌دار شدن احساسات مردم کشورمان و حتی جهان شده است. مردم به کشورهای حوزه مقاومت به ویژه فلسطینی‌ها توجه خاصی داشته و دارند. جنایت‌های اخیر رژیم کودک‌‌کش صهیونیستی و بمباران بیمارستان‌ها مردم جهان را عصبی‌تر از گذشته کرد و در هر نقطه از جهان در کنار برپایی راهپیمایی و اعلام انزجار از اقدامات صهیونیست‌ها، کمک‌های مردمی هم جمع‌آوری شد.

استقبال ایرانیان از کمک به مردم فلسطین

ستاد پشتیبانی از جبهه مقاومت هم بر اساس وظایف خود وارد عمل شد و با اعلام شماره حساب، جمع‌آوری کمک‌های مردمی را کلید زد. پلارک در حالی که از استقبال مردم برای کمک به مردم فلسطین شگفت‌زده شده بود، می‌گوید: در مدت کوتاهی حدود ۲۰۰ میلیارد تومان فقط به حساب ستاد پشتیبانی از جبهه مقاومت واریز شده است.

البته برخی از مردم هنوز اطلاعی درباره نحوه ارسال کمک‌های مردمی به فلسطین ندارند که در این باره پلارک می‌گوید: ارسال تجهیزات و کمک‌های مردمی به فلسطین دو جنبه دارد؛ یکی اینکه به دلیل محدودیت‌ها در ارسال تجهیزات، امکان ورود و انتقال کمک‌ها در قالب بسته‌های مختلف از غذا تا پوشاک نیست و محدودیت‌هایی در این زمینه داریم. همچنین بخشی از کمک‌های مردمی به صورت ارزی در اختیار فلسطینی‌ها قرار می‌گیرد.

یک فروند کشتی قاره‌پیما از کمک‌های مردم ایران به فلسطین ارسال شد

در روزهای گذشته اخباری در زمینه ارسال یک محموله از کمک‌های ایرانیان به مردم غزه منتشر شد. این کشتی که تجهیزات و وسایل مورد نیاز در قالب بسته‌های انسان‌دوستانه است، در مسیر غزه قرار دارد و پس از رسیدن به مقصد، با بازگشایی گذرگاه رفح از سوی مصر، به دست گروه‌های مردمی، حماس و مسؤولان درمانی قرار می‌‌رسد تا بین مردم توزیع شود.

این محموله که از ایران به سوی غزه می‌رود، در کنار بسته‌های غذایی، تجیهزاتی همچون موتور برق و پنل‌های خورشیدی هم دارد تا نیازهای اولیه مردم فلسطین را برطرف کند. پلارک با بیان اینکه تاکنون بیش از ۷ هزار تُن کالای قابل استفاده و مورد نیاز مردم فلسطین را تأمین کرده‌ایم، می‌گوید: در محموله نخست در قالب کشتی اقیانوس پیما، مواد غذایی همچون برنج، شکر، روغن، رب گوجه، انواع کنسرو و مقداری آب آشامیدنی و همچنین برخی تجهیزات همچون پمپ آب، موتور برق کوچک و متوسط برای ارائه خدمات درمانی و حتی پنل خورشیدی که برق مورد نیاز را از انرژی خورشیدی بگیرند، ارسال شده و هم‌اکنون این کشتی در نیمه راه است. پس از رسیدن این کشتی، با هماهنگی صورت گرفته هلال احمر ایران و مصر و فدراسیون بین المللی صلیب سرخ، بار تخلیه خواهد شد.

ضوابط ارسال مواد غذایی برای مردم غزه

با توجه به نیاز مردم فلسطین به برخی از مواد غذایی، بخشی از کمک‌های نقدی به کالا تبدیل می‌شود. علاوه بر این، مدیران کارخانه‌ها نیز برای کمک به مردم غزه و کرانه باختری محصولاتی را اهدا کردند؛ تا جایی که یکی از شرکت‌های مواد شوینده ۲۰ تُن از محصولات خود را به مردم غزه اختصاص داد و برخی دیگر از کارخانه‌ها مواد غذایی بسته‌بندی دادند که با توجه به ضوابط پیش‌بینی شده، همه مواد غذایی باید تاریخ انقضای آنها حداقل ۲ سال آینده باشد.

پلارک با بیان اینکه ما امکان جمع‌آوری مواد غذایی و بسته‌بندی آن به صورت استاندارد را نداریم، از مردم خواست که به صورت نقدی و فقط به شماره حساب‌های اعلام شده از سوی مراکز معتبر هر مبلغی که مد نظر دارند، واریز کنند. او می‌گوید: ما می‌خواهیم کمک‌های مردمی برای جلوگیری از سوء استفاده احتمالی به ستاد پشتیبانی جبهه مقاومت متمرکز شود.

البته برخی از کمک‌های مردمی به صورت نقدی به دست فلسطینی‌ها رسیده که هنوز مبلغ دقیق آن جمع‌بندی نشده است. یکی از موضوعاتی که مردم کشورمان روی آن حساس هستند، رسیدن کمک‌ها به دست مردم فلسطین است. پلارک در این زمینه می‌افزاید: ما به مردم اطمینان می‌دهیم که کالاها ۱۰۰ درصد به دست مردم غزه می‌رسد. بر اساس فتوای علما این هزینه که برای غزه از سوی مردم برای فلسطین جمع‌ می‌شود، نمی‌توانیم در مسیر دیگر خرج کنیم. البته برخی از نقدینگی نیز صرف خرید تجهیزات و وسایل لازم مردم جنگ‌زده فلسطین کردیم که بخشی از آن تا ۱۵ روز آینده به مقصد می‌رسد.

امکان اعزام به فلسطین را نداریم

با ادامه درگیری‌ها در فلسطین اشغالی و جنایات رژیم اشغالگر قدس، کمک‌های مردمی به این کشور امری ضروری است. علاوه بر این، مردم کشورمان با راه‌اندازی پویش «من حریفت هستم» برای حضور در فلسطین اشغالی اعلام آمادگی کرده‌‌اند. اما پلارک که سال‌ها در کشورهای حوزه مقاومت فعالیت داشته است، می‌گوید: همه ناراحت هستند و خیلی افراد درخواست اعزام داشتند که شرایط برای اعزام وجود ندارد و شاید مصلحت هم نباشد، اما کاری که مردم می‌توانند کنند، کمک نقدی است که دو‌ حساب هلال احمر و کمیته امداد را اعلام کردیم که شماره حساب ستاد پشتیبانی جبهه مقاومت هم پذیرای دریافت کمک مردمی است. ما سعی می‌کنیم در کوتاه‌ترین زمان این کمک‌ها را به دست مردم برسانیم.

به گزارش فارس، علاقه‌مندان می‌توانند کمک‌های نقدی به مردم فلسطین را به حساب ستاد پشتیبانی جبهه مقاومت به شماره ۵۶۱۸۲۲۲۲۲۲۱۲ و شماره شبای IR۷۱۰۱۵۰۰۰۰۰۰۰۵۶۱۸۲۲۲۲۲۲۱۲ یا شماره کارت ۵۸۹۲۱۰۱۲۵۹۷۲۰۸۳۳ واریز کنند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1557184

مهمترین اخبار ایران و جهان: