نیوز سیتی!
21 آذر 1402 - 21:55

روسیه: آماده کمک به باکو و ایروان برای رسیدن به توافق عادلانه هستیم

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه روز سه شنبه گفت که مسکو قصد جمهوری آذربایجان و ارمنستان برای عادی سازی روابط و امضای توافقنامه صلح را مثبت ارزیابی می‌کند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت که این کشور آماده است به ارائه هرگونه کمک ممکن در زمینه رفع انسداد ارتباطات حمل و نقل، تعیین حدود مرزها، انعقاد توافقنامه صلح ادامه دهد.

به گزارش خبرگزاری «ترند»، «ماریا زاخاروا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه روز سه شنبه گفت:«روسیه از ابتکار مشترک باکو و ایروان برای عادی سازی روابط و امضای توافقنامه صلح استقبال می‌کند.»

وی گفت: «بیانیه مشترک صادر شده توسط باکو و ایروان راه‌های جدیدی را برای نزدیکی باز می کند. زمان امضای معاهده صلح توسط خود طرفین تعیین می‌شود. ما نیز به نوبه خود آماده کمک به شرکای خود در دستیابی به یک توافق عادلانه هستیم.»

جمهوری آذربایجان در سال ۲۰۲۰ و دومین جنگ با ارمنستان، بخشی از اراضی قره‌باغ را باز پس گرفت و اخیرا نیز پس از حملات باکو به بخش‌های باقی‌مانده از قره‌باغ در ماه سپتامبر، ارمنی‌های حاضر در این منطقه به شروط جمهوری آذربایجان مبنی بر خلع‌ سلاح این منطقه تن دادند و قره باغ به طور کامل در کنترل باکو درآمد

زاخاروا خاطرنشان کرد که روسیه آماده است به ارائه هرگونه کمک ممکن در زمینه رفع انسداد ارتباطات حمل و نقل، تعیین حدود مرزها، انعقاد توافقنامه صلح ادامه دهد.

«الهام علی‌‌اف»، رئیس جمهور جمهوری آذربایجان اخیرا در گفت‌وگو با شبکه خبری «یورونیوز» اظهار داشت که اینک مانعی در مسیر توافقنامه صلح با ارمنستان وجود ندارد.

علی اف در این گفت‌وگو اظهار داشت:«صادقانه بگویم، در حال حاضر هیچ مانع جدی برای امضای توافقنامه صلح با ارمنستان نمی‌بینم.»

وی افزود:«در طول سه سال مذاکرات، ارمنستان همیشه خواستار گنجاندن ماده‌ای در مورد اقلیت ارمنی در قره باغ در توافقنامه صلح بود.»

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1603040

مهمترین اخبار ایران و جهان: