نیوز سیتی!
20 آذر 1402 - 18:13

برگزاری موکب‌های مختلف در سطح شهرهای سیستان و بلوچستان

مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان با اشاره به برپایی موکب‌های عزاداری در سطح شهرستان‌های مختلف، گفت: موکب با سازه و توزیع ارزاق گسترده نیاز به اخذ مجوز از سازمان تبلیغات اسلامی دارد.

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، مصطفی جهانشاهی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در زاهدان اظهار کرد: امسال مسئله فاطمیه از دو منظر دارای اهمیت بوده و دو کلید واژه و شعار مهم در این ایام دنبال می‌شود.

وی ادامه داد: با شعار «مادرم مظلومه بود و یاور مظلوم‌ها» بر این هستیم که نسبتی بین فاطمیه و مسئله فلسطین برقرار کنیم چرا که حضرت زهرا (س) حامی مظلومان بودند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان افزود: مسئله دوم جنبه محتوایی دارد و با شعار «معجزه مادری» به نقش مادری که دارای ارزش بالایی است، توجه ویژه‌ای دارد.

وی یادآور شد: باتوجه به تبلیغات مسمومی که از طرف دشمن صورت می‌گیرد و تلاش می‌شود نقش مادری را کوچک نشان دهد، یکی از ابعاد پرداختن به مسئله فرزندآوری و جمعیت توجه به نقش مادری و این موهبت الهی است.

جهانشاهی بیان کرد: در قالب کتب و جزوات در هیئات مذهبی و حسینیه‌ها و تکایا به این قضیه پرداخته می‌شود

وی گفت: در حوزه فاطمیه نسبت این مسئله با وحدت جهان اسلام و تقریب مطرح است و همه محبین حضرت زهرا (س) درصدد هستند که وحدت مسلمانان دچار خدشه و آسیب نشده و برگزاری مراسم حضرت زهرا نیز موجب کدورت مذاهب مختلف نشود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان افزود: در راستای جلوه وحدت در ایام فاطمیه، پرداختن به مشترکات و اجتناب از حرف‌های تفرقه افکنانه مورد تاکید است.

وی ادامه داد: مواکب پذیرایی در شهرستانها دارای سطح‌بندی است و یک سری از مواکب محدود و کوچک هستند اما موکب با سازه و توزیع ارزاق گسترده نیاز به اخذ مجوز از سازمان تبلیغات اسلامی دارد.

جهانشاهی تصریح کرد: در زاهدان بیش از ۱۳۰ موکب با مجوز از سازمان تبلیغات اسلامی استان فعالیت جدی و رسمی دارند.

وی خاطرنشان کرد: با همکاری سازمان جهادکشاورزی استان ظرفیتی ایجاد شده تا در ایام فاطمیه، ارزاقی شامل برنج، شکر، گوشت و مرغ به مساجد، هیئات مذهبی، مواکب و تکایا توزیع شود.

پایان پیام/3139

منبع: فارس
شناسه خبر: 1601584

مهمترین اخبار ایران و جهان: