نیوز سیتی!
21 آذر 1402 - 20:37

امیرعبداللهیان در ژنو اعلام کرد امکان انفجار غیرقابل پیش بینی و غیرقابل کنترل در منطقه

وزیر امور خارجه در ژنو در جمع خبرنگاران اعلام کرد که امکان انفجار غیرقابل پیش‌بینی و غیرقابل کنترل در منطقه وجود دارد.

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری فارس به ژنو، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه عصر امروز سه‌شنبه ۲۱ آذر پس از شرکت در نشستی درباره غزه در ژنو در جمع خبرنگاران گفت: نشست وزرای خارجه در خصوص تحولات غزه و فلسطین همزمان با هفتاد و پنجمین سالگرد تصویب اعلامیه حقوق بشر در ژنو برگزار شد، وزرا همه اتفاق نظر دارند که بایستی حملات رژیم جنایتکار اسرائیل و نسل‌کشی اسرائیل فورا متوقف شده، مرز رفح بازگشایی شود و کمک‌های انساندوستانه سریعا به سرتاسر غزه برسد و جلوی آنچه کوچ اجباری ساکنان غزه است گرفته شود.

وی ادامه داد: تقریبا همین وضعیت در کراته باختری هم وجود دارد به هر حال جای تاسف دارد که در هفتاد و پنجمین سالگرد تصویب اعلامیه حقوق بشر در حالی که این مناسبت در ژنو مرکز اروپایی سازمان ملل گرامی داشته می‌شود ما شاهد نسل کشی در فلسطین هستیم و بدتر از آن، اینکه آمریکایی که خود میزبان و محل مقر اصلی سازمان ملل در نیویورک است، در روزهای گذشته قطعنامه‌ای که توقف جنگ و کشتار زنان و کودکان به رای گذاشته شده بود را به تنهایی وتو کرد و این نشان می‌دهد کاخ سفید هیچ اعتباری در عمل برای حقوق زنان، حقوق بسر و حقوق کودکان قائل نیست.

وزیر خارجه اضافه کرد: امیدواریم در نتیجه تلاش‌ها و رایزنی‌ها هر چه زودتر شاهد توقف کشتار غیرنطامیان در غزه باشیم. 

وی بیان کرد: مایلم تاکید کنم براساس وضعیتی که در منطقه وجود دارد بارها اعلام کرده‌ایم اگر جنگ متوقف نشود احتمال گسترش دامنه آن وجود دارد. امروز جهانیان شاهد هستند که این جنگ ابعاد گسترده‌تری به خود گرفته که  برخی از کشورها از جمله لبنان و یمن در منطقه ما در حمایت از غزه اقداماتی انجام داده‌اند و اگر این وضعیت ادامه پیدا کند امکان یک انفجار غیرقابل پیش بینی و غیرقابل کنترل در منطقه وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: این چیزی است که آمریکایی‌ها تا امروز درک نکرده‌اند چنانچه درک نکنند پیامدهای آن دامن آمریکا را هم قویا خواهد گرفت. 

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1602984

مهمترین اخبار ایران و جهان: