نیوز سیتی!
20 آذر 1402 - 15:18

عبور از نقطه حساس حادثه منطقه ویژه بیرجند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی بیرجند گفت: اکنون نیز از نقطه حساس حادثه منطقه ویژه عبور کرده‌ایم، تهدیدی متوجه مردم نیست و امیدواریم شرایط پایدارتر شود.

علی حیاتی، رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بیرجند هم  در ستاد مدیریت بحران خراسان جنوبی اظهارداشت: از دیروز ساعت ۸:۴۵ دقیقه همه نیروها فراخوان شدند. 

وی افزود: از توان نیروهای شرکت نفت، فرودگاه، ارتش، کویرتایر، شهرک صنعتی استفاده  و تا حدودی هم حریق اطفاء شد اما چون یکی از بخش های مخازن ذوب شده بود، دوباره حریق گسترش پیدا کرد.

به گفته رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بیرجند ادامه داد: موضوع انفجار پیش بینی شد و تیم های امدادی را برگشت دادیم، بازیدی از منطقه داشتیم.

به گفته حیاتی شرایط به محض اینکه دوباره به حالت اولیه برگردد  این آمادگی را داریم تا مجدد نیروها را به محل حادثه اعزام کنیم.

محمدرضا عابدانی، مدیر شرکت پخش فرآورده های نفتی منطقه خراسان جنوبی خراسان‌جنوبی هم اضافه کرد: از دیروز بلافاصله تیم های امدادی و تجهیزات و ادوات به محل اعزام شدند.

وی ادامه داد: اقداماتی با هماهنگی مدیریت بحران استان انجام و تا محل اطفاء حریق هم پیش رفتیم ولی موفق نشدیم که به صورت کامل جلوی پیشروی آتش سوزی را بگیریم.

وی گفت: تمام تجهیزات آتش نشانی به محل آتش سوزی اعزام شده بود و هم اکنون هم تیم های ما آمادگی کامل دارند.

علیرضا آیینه دار، مدیرکل صدا و سیمای خراسان جنوبی هم اظهارداشت: از دیروز برابر با مشورت حوزه ستادی تهران به خاطر اینکه در حوزه اطلاع رسانی و آرام بخشی مردم اقدامات انجام شود، تیم های اطلاع رسانی در منطقه ویژه اقتصادی مستقر هستند تا جلوی هرگونه شایعه پراکنی گرفته شود.

به گفته وی برای اطلاع رسانی شبکه سراسری و استانی هماهنگ شده است. 

وی اضافه کرد: تنها نگرانی ما اطمینان دادن به مردم از دود حاصل از سوختن هیدروکربن است که در این خصوص تماس های متعدد داریم و  باید اطلاع رسانی دقیق صورت گیرد. 

مدیرکل صدا و سیمای خراسان جنوبی افزود: اطلاعیه ها باید از طریق ستاد اطلاع رسانی و صدا و سیما انجام شود تا مردم دچار دوگانگی نشوند.

سید محمد موسوی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی بیرجند هم گفت:  با شروع حریق و احتمالاتی که در خصوص مسمومیت و سایر وجود داشت سطح حساسیت تمام بیمارستان‌ ها را افزایش داده و فضای اورژانس را خالی نگه داشتیم. 

به گفته وی تنها در یک بیمارستان یک نفر مراجعه کرد که سرپایی درمان و ترخیص شد و مشکل دیگری گزارش نشده است.

وی اضافه کرد: اکنون نیز از نقطه حساس حادثه عبور کرده‌ایم، تهدیدی متوجه مردم نیست و امیدواریم شرایط پایدارتر شود. 

 

 

 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1601340

مهمترین اخبار ایران و جهان: