نیوز سیتی!
30 آبان 1402 - 20:58

بی‌رحمی به «کل» دنا+تصویر

شکارچیان کل دنا شناسایی شدند.

به گزارش خبرگزاری فارس از سی‌سخت رئیس پارک ملی دنا از کشف مقداری لاشه یک راس کل وحشی در پارک ملی و منطقه حفاظت شده دنا خبر داد.

این مسئول گفت: همزمان با آخرین روزهای آبانماه، ماموران یگان حفاظت محیط زیست پارک ملی دنا حین پایش منطقه معروف به تنگ حیدری در حوزه ارتفاعات مشرف بر روستای میمند، متوجه صدای شلیک گلوله می شوند. 

برازش افزود: ماموران با هماهنگی بین پاسگاهی پایش و رصد منطقه ای خود را آغاز کردند و پس از حدود ۲ ساعت پایش و اقدامات مناسب متوجه حضور ۲ نفر متخلف می شوند که یک قبضه اسلحه برنو و مقداری گوشت یک راس پازن شکار شده همراه دارند. 

رئیس پارک ملی دناگفت: همزمان که محیط بانان در حال نزدیک شدن به متخلفین برای دستگیری آنها بودند ۲ نفر دیگر به قصد کمک به متخلفین با مامورین درگیر شده تا متخلفین متواری شوند که متخلفین با مشاهده درگیری صوری و سر و صدای تعمدی متواری می شوند اما محیط بانان دست بردار نبوده و آنها را دنبال کردند. 

وی گفت: متخلفین که متوجه می شوند گرفتار قانون شدند مقداری از لاشه را برروی زمین انداخته از تاریکی شب سو استفاده کرده و متواری می شوند.

برازش با ابراز خرسندی از اینکه هویت هر ۴ نفر متخلف شناسایی شده است اظهارداشت: ماموران قبل از هر گونه اقدامی هویت متخلفین را شناسایی کرده با تشکیل پرونده اقدامات لازم از طریق مراجع قضایی در دست پیگیری است.

وی یادآور شد: جریمه حقوقی شکار یک راس کل بدون احتساب جریمه کیفری آن ۲۵ میلیون تومان است.

 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1580440

مهمترین اخبار ایران و جهان: