نیوز سیتی!
02 آبان 1402 - 13:16

۲۸ درصد افراد بالای ۱۸ سال در کهگیلویه و بویراحمد فشار خون بالا دارند

معاون فنی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۲۸ درصد افراد بالای ۱۸ استان دارای فشارخون بالا هستند.

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، سید علی موسوی رجا در کارگاه آموزشی دو روزه تازه‌های دیابت و فشار خون با بیان اینکه این بیماری‌ها زمینه‌ساز ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی است، گفت: ۲۸ درصد افراد بالای ۱۸ سال استان از فشار خون بالا رنج می‌برند که این آمار در کشور ۳۲ درصد است.

معاون فنی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد افزود: ۵۰ هزار بیمار دارای بیماری فشار خون در استان شناسایی شدند که ۲۰ درصد مبتلایان را تشکیل می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه ۴۰ درصد این افراد اطلاعات کافی در مورد بیماری خود ندارند، گفت: ۵۰ درصد بیماران دارو مصرف می‌کنند که نیمی از بیماران را تشکیل می‌دهند.

موسوی رجا با بیان اینکه بیماری فشار خون و دیابت جدی گرفته شود، افزود: در صورتی که فشار خون درمان نشود منجر به سکته مغزی و قلبی می‌شود و طولانی بودن و گران بودن درمان این بیماری صدمات جبران ناپذیری به مبتلایان وارد می‌کند.

معاون فنی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد درصد پوشش بیماری دیابت را ۶۵ درصد عنوان کرد و گفت: بیماری‌های قلبی و عروقی سومین عامل مرگ و میر در استان است و دیابت و فشارخون منجر به ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی می‌شود.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1548740

مهمترین اخبار ایران و جهان: