نیوز سیتی!
16 آذر 1402 - 16:02

استاندار کردستان: دانشجو روح همیشه بیدار و چشم بینای جامعه است

استاندار کردستان گفت: دانشجو روح همیشه بیدار، چشم بینا جامعه و امید آینده کشور است.

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، اسماعیل زارعی‌کوشا ظهر امروز در مراسم گرامیداشت روز دانشجو در تالار مولوی دانشگاه کردستان، با بیان اینکه همه مردم امیدوار به آینده‌ای هستند که با دستان پر توان دانشجویان ساخته می‌شود، اظهار داشت: دانشجو روح همیشه بیدار، چشم بینا جامعه و امید آینده کشور است.

وی با بیان اینکه استان کردستان مملو از ظرفیت‌های ویژه است، ابراز امیدواری کرد: فرزندان برومند این استان آینده‌ای شکوفا و پررونق‌تر را رقم بزنند.

زارعی‌کوشا خاطرنشان کرد: همواره سعی کرده‌ایم که برچسب استان محروم از استان پرظرفیت و توانمند کردستان برداشته شود و این رخ نمی‌دهد مگر با جذب نگاه مسوولان عالی کشور، لذا راهی برای پیشرفت نداریم جز اینکه بر ظرفیت‌‌های این استان و استعدادها و ظرفی‌ ها و نیروی انسانی آن متمرکز شویم. 

وی تصریح کرد: امروز با افتخار می‌گوییم، در دو سال گذشته این نگاه ویژه را از دولتمردان جذب کرده‌ایم و افزایش بودجه‌ها از نشان این نگاه دارد. 

استاندار کردستان افزود: عملکرد عمرانی استان در سال ۱۳۹۹، چهار هزار و ۲۶۰ میلیارد ریال بود که سال گذشته به ۶۲ هزار میلیارد ریال افزایش یافت.

وی با اعلام اینکه در این دولت پروژه‌های نیمه‌تمام که تبدیل به آثار باستانی شده بودند، به اتمام رسید، گفت: پروژه‌های بهره‌برداری شده زمینه را برای فردایی بهتر فراهم می‌کند.

زارعی‌کوشا تاکید کرد: یقیناً  نگاه‌های غلط به کردستان را تغییر می‌دهیم و نشان می‌دهیم کردستان، دیار مردمانی است که از سپیده دم تا امروز با هنر عجین بوده‌اند و تلاش خواهیم کرد، مرجعیت موسیقی نواحی را در کردستان تثبیت کنیم.

استاندار کردستان یادآور شد: منطقه کردستان خاستگاه موسیقی دنیا است و هنرمندان برجسته آن افتخارآفرین هستند.

وی افزود: در دولت قبل فرودگاه سقز که بدون برج مراقبت و باند نیمه‌تمام افتتاح شده بود، در این دولت به اتمام رسید و اکنون با افتخار می گوییم بلیط‌های فرودگاه سقز تا سه هفته آینده به فروش رفته است و این نیاز استان به این زیر ساخت‌ها را ثابت می‌کند.

زارعی‌کوشا از راه‌اندازی شرکت ایرلاین بومی در ماه‌های آینده در استان خبر داد و گفت: شرکت ایرلاین بومی کردستان و فرودگاه‌های استان را شکوفاتر خواهد کرد و علاوه بر آن خط ریلی آهن از سنندج تا مرز باشماق نیز که علی‌رغم مخالفت‌ها، در سفر اخیر رئیس جمهور با دستور وی انجام خواهد شد.

انتهای پیام ۲۳۳۰/۷۲

منبع: فارس
شناسه خبر: 1597140

مهمترین اخبار ایران و جهان: