نیوز سیتی!
14 آبان 1402 - 13:58

تهدیدهای فرهنگی بر اساس آمایش سرزمینی احصا شود

استاندار گیلان با تأکید بر اینکهمهار تورم با پیوست فرهنگی امکان‌پذیر است گفت: باید با استفاده از ظرفیت فعالین حوزه فرهنگی، آسیب‌های موجود در هر نقطه از استان را بر اساس آمایش سرزمینی را احصا کرده و آن را سپس به فرصت تبدیل کنیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، اسدالله عباسی استاندار گیلان ظهر امروز در حاشیه برگزاری جلسه شورای فرهنگ عمومی که به‌صورت ویدئو کنفرانسی با حضور رئیس جمهو در سالن عدیر استانداری در جمع خبرنگاران با اشاره به اهمیت و جایگاه ویژه شورای فرهنگ عمومی در رشد و ارتقای فرهنگ در جامعه اظهار کرد: در راستای رشد و فرهنگ اجتماعی در کشور باید به مقوله علمی، تئوری و نظری توجه جدی شود و این امر یکی از تأکیدات رئس جمهور در جلسات مختلف است.

وی با تأکید بر لزوم توجه به مقوله فرهنگ در مهار تورم اقتصادی در کشور، گفت: در بحث مهار تورم باید به پیوست فرهنگی آن به‌طور ویژه توجه شده و از هیچ تلاشی در این راستا دریغ نشود، لذا تمامی دستگاه‌های اجرایی و متولی حوزه فرهنگ و چه افراید که دغدغه  فرهنگی دارند باید به این مسئله توجه جدی کنند.

نماینده عالی دولت در گیلان یکی از راه‌های شناسایی آسیب‌های فرهنگی و ارتقای ظرفیت‌ها را بهره‌مندی از نظرات علمی و کارشناسی فعالین فرهنگی دانست و بیان کرد: باید با استفاده از ظرفیت فعالین حوزه فرهنگی، آسیب‌های موجود در هر نقطه از استان را بر اساس آمایش سرزمینی را احصا کرده و آن را سپس به فرصت تبدیل کنیم.

عباسی با بیان اینکه در گیلان برنامه‌ها فرهنگی خوبی در شورای فرهنگ عمومی در مرحله اجرا قرار دارد، افزود: در این مدت جلسات متعددی در شورای فرهنگ عمومی برگزار و موضوعات مختلفی مورد بحث و بررسی قرار گرفته و مصوباتی هم در دست اجراست که برخی‌ در مرحله اجرا قرار دارد.

پایان پیام/۳۳۸۹

منبع: فارس
شناسه خبر: 1561940

مهمترین اخبار ایران و جهان: