نیوز سیتی!
19 مهر 1402 - 14:31

رئیس دادگستری بوشهر: احکام جایگزین حبس اجرایی شود

رئیس کل دادگستری استان بوشهر گفت: باید سعی شود که سیاست حبس‌زدایی اجرایی شود و از عفو‌ها و تخفیف در مجازات‌ها استفاده بهینه شود تا شاهد کاهش جمعیت کیفری باشیم.

به گزارش خبرگزاری فارس استان بوشهر، مهدی مهرانگیز رئیس کل دادگستری استان بوشهر صبح امروز در بازدید از زندان دشتستان و اردوگاه حرفه‌آموزی و کار درمانی این شهرستان با حضور در بین زندانیان مسائل و مشکلات و مطالبات آنان را مورد بررسی قرار داد و بر اساس درخواست‌های زندانیان دستور لازم برای حل مشکلات قضایی آنان صادر کرد.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر در بازدید از اردوگاه کار درمانی و حرفه‌آموزی دشتستان با تأکید بر توجه به مهارت‌آموزی زندانیان خاطرنشان کرد: برای بازآموزی نیروی انسانی ماهر در زندان تلاش شود زیرا این مهم می‌تواند نرخ بازگشت مجدد مددجویان را به زندان و جرایم در جامعه کاهش دهد.

وی به اهمیت سیاست کاهش جمعیت کیفری اشاره کرد و گفت: باید سعی شود که سیاست حبس‌زدایی اجرایی شود و از عفو‌ها و تخفیف در مجازات‌ها استفاده بهینه شود تا شاهد کاهش جمعیت کیفری باشیم.

مهرانگیز حبس‌زدایی را سیاست مهم قوه قضائیه دانست و تأکید کرد: سیاست دستگاه قضایی بر حبس‌زدایی و صدور احکام جایگزین حبس در جرایم گوناگون از جمله غیرعمد است.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر توجه به مهارت‌آموزی زندانیان را مورد تأکید قرار داد و تصریح کرد: برای اشتغال زندانیان پس از آزادی طرح مهمی تهیه، تدوین و ابلاغ شده که یکی از زیرساخت‌های اشتغال این قشر مهارت‌آموزی است.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1535084

مهمترین اخبار ایران و جهان: