نیوز سیتی!
19 مهر 1402 - 15:07

بازدید نمایندگان سازمان ملل و سازمان یونیسف از مناطق زلزله زده خوی

نمایندگان سازمان ملل و سازمان جهانی یونیسف با حضور در مناطق زلزله زده خوی از روند بازسازی این مناطق بازدید و چکونگی توزیع کمک‌های این سازمان‌های جهانی در مناطق زلزله زده را بررسی کردند.

 به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، نمایندگان سازمان ملل و یونیسف به همراه گروه‌هایی از وزارت بهداشت و درمان، آموزش و پرورش با حضور در روستای بدلان وشهر فیرورق خوی که کانون زلزله‌های ۸ بهمن پارسال بود ضمن بازدید از روند بازسازی مناطق زلزله زده، نحوه توزیع کمک‌های این سازمان‌ها در این مناطق را نیز بررسی کردند.

اشتفان پریزنر نماینده سازمان ملل در جمهوری اسلامی ایران در حاشیه این بازدید در گفتگو با خبرنگاران با قدردانی از روند بازسازی مناطق زلزله زده خوی گفت: ما از مناطقی بازدید کردیم که کمک‌های یونیسف در ان‌ها صورت گرفته بود از جمله خانه‌های بهداشت، کلاس‌های پیش ساخته، مدارس و نحوه توزیع کمک‌های نقد‌ی یونیسف که خوشخباته تمامی کمک‌ها در محل خود اجرا و یا هزینه شده بود و این نشان از همکاری بسیار خوب مقامات ملی، استانی و منطقه‌ای با این نهاد جهانی است.

وی از تداوم کمک‌های سازمان ملل و یونیسف در مناطق زلزله زده خوی خبر داد و تصریح کرد: تاکنون در مجموع آژانس‌های مختلف سازمان ملل به ارزش ۳ میلیون دلار به مناطق زلزله زده خوی کمک کردند و جالبتر اینکه آسیب پذیرترین گروه‌ها در این مناطق از این کمک‌ها بهره‌مند شدند.

رابین ناندی نماینده یوسنیف در ایران هم با اشاره به همکاری‌های یونسیف با جمعیت هلال احمر کشورمان در مناطق زلزله زده گفت: طرح‌های حمایت از گروه‌های آسیب پذیر همچون کودکان و سلامت روان سازمان یونیسف با همکاری جمعیت هلال احمرایران بخوبی در این مناطق اجرا شده که باید از مقامات محلی این جمعیت هم در اجرای موفق این طرح‌ها تقدیر شود

وی افزود: فعالیت‌های سازمان ملل و یونیسف در این مناطق تکمیل کننده فعالیت‌های مقامات جمهوری اسلامی ایران درمناطق زلزله زده بوده و خوشبختانه فعالیت‌های بسیار مفیدی در جهت بازسازی و عمران مناطق صورت گرفته است.

ناندی نماینده یونسیف مسیر بازسازی در مناطق زلزله زده را بسیار خوب ارزیابی کرد و افزود: خانه‌هایی که ساخته می‌شود مقاوم‌تر از گذشته بوده و سازمان ملل و یونسیف نیز در این مسیر کمک حال جمهوری اسلامی ایران هستند. 

علی نژاد فرماندار خوی هم در نشست با نمایندگان سازمان ملل و ویونیسف در جمهوری اسلامی ایران ضمن تقدیر از تلاش‌های این دو نهاد جهانی در مناطق زلزله زده گفت: دولت برای ساخت هرواحد مسکونی و تامین نیاز‌های خانواده‌های زلزله زده به ارزش بیش از ۵۰۰ میلیون تومان کمک کرده است. 

در ۳ زلزله پارسال در خوی بیش از ۳ هزار ۲۰۰ واحد در مناطق روستایی و شهری تخریب شد که تاکنون بیش از ۱ هزر ۲۰۰ واحد بازسازی و به زلزله زدگان واگذار شده است

پایان پیام

منبع: فارس
شناسه خبر: 1535140

مهمترین اخبار ایران و جهان: