نیوز سیتی!
25 آذر 1402 - 17:04

ضرب الاجل یک هفته‌ای برای نصب GPS روی خودروهای حمل مرغ

استاندار لرستان با اشاره به اینکه نصب GPS روی خودروهای حمل مرغ در راستای نظارت بر توزیع مرغ است، گفت: به همین دلیل ضرب‌العجل یک هفته‌ای را برای مجهز کردن خودروهای حمل مرغ به GPS تعیین کرده‌ایم.

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، فرهاد زیویار امروز ظهر در جلسه ستاد تنظیم بازار که در سالن جلسات استانداری لرستان برگزار شد، با اشاره به اینکه فلسفه جلسه تنظیم بازار در راستای برقراری تعادل بین عرضه و تقاضا و حتی در مواردی تولید است، اظهارکرد: تنظیم بازار و کارگروه مهار تورم برای نظارت و ایجاد تعادل در تامین کالاهای اساسی است.

وی بیان کرد: وضع استان در حوزه تولید و کشتار مرغ خوب است، روزانه ۱۷۰ تن مرغ کشتار می‌شود در حالی که نیاز استان بین ۱۳۰ تا ۱۴۰ تن است، وضعیت ما در حوزه گوشت قرمز با ۳۰۰ هزار تن و ماهی هم با ۳۳ هزار تن مناسب است.

استاندار لرستان گفت: البته استان در حوزه تولید تخم مرغ با مشکل مواجه است، ۳۰ تا ۳۵ درصد تخم مرغ مورد نیاز استان از خارج استان تامین می‌شود که در آینده نزدیک با فعالیت چند واحد خودکفا می‌شویم.

به گفته زیویار طبق برنامه‌ریزی انجام شده میزان ذخیره کالاهای اساسی امسال ۱۵ تا ۲۰ درصد بیشتر از سال گذشته خواهد بود.

وی گفت: قیمت ۱۹ کالای اساسی استان کمتر از میانگین کشوری است و اگر این موارد برای مردم تبیین نشود، جفا در حق استان است.

استاندار لرستان با اشاره به اینکه نصب GPS روی خودروهای حمل مرغ در راستای نظارت بر توزیع مرغ است، خاطرنشان کرد: به همین دلیل ضرب‌الاجل یک هفته‌ای را برای مجهز کردن خودروهای حمل مرغ به GPS تعیین کرده‌ایم و درصورتی که اقدام نشود با قاطعیت با آنها برخورد می‌شود.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1606684

مهمترین اخبار ایران و جهان: