نیوز سیتی!
10 آذر 1402 - 10:34

آبگرفتگی ۳۵ واحد مسکونی در طغیان رودخانه بابلرود

مدیرکل مدیریت بحران مازندران با اشاره به آبگرفتگی ۳۵ واحد مسکونی در اثر طغیان رودخانه بابلرود گفت: آزادسازی حریم و بستر رودخانه در اولویت قرار گیرد.

حسینعلی محمدی مدیرکل مدیریت بحران مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در مازندران درباره خسارت و دلیل سیلاب در استان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در مازندران، اظهار کرد: تجاوز به حریم رودخانه‌ها مهم‌ترین عامل طغیان رودخانه و جاری شدن سیل در مازندران است.

وی افزود: شاهد بارش‌های رگباری حوزه بالادست بابل بودیم؛  به‌طوری‌که میانگین سه چهار ساعت بارش به میزان بارش یک سال برخی از استان‌های کشور بود.

مدیرکل مدیریت بحران مازندران بیان کرد: شاهد طغیان رودخانه کاری رود به‌واسطه تصرف در بستر رودخانه‌ و حجم بارش در سازه‌های تقاطعی غیراستاندارد بودیم.

محمدی اضافه کرد: شاهد تغییر مسیر سیلاب به روستای بالا احمد و آب‌گرفتگی ۳۵ منزل مسکونی بودیم که در اولین فرصت نسبت به اعزام ماشین آلات و ادوات در بحث لایروبی و پاک سازی دهانه پل اقدام شد.

وی با اعلام اینکه عدم لایروبی در برخی مقاطع به نوعی گره سیلی ایجاد کرد، تصریح کرد: در حال حاضر لایروبی رودخانه کاری‌رود در اولویت قرار گرفت.

محمدی با اعلام اینکه  تجاوز به بستر رودخانه عقلانی نیست، گفت:  آزادسازی حریم و بستر رودخانه در اولویت قرار گیرد و هم مردم و هم شوراها در این راستا مکلف هستند.

پایان پیام/۸۶۰۳۴/م

منبع: فارس
شناسه خبر: 1590040

مهمترین اخبار ایران و جهان: