نیوز سیتی!
10 آذر 1402 - 14:50

خوابم با هدیه رهبری تعبیر شد!

نخستین کنگره ملی شهدای محیط زیست به مناسبت هفته بسیج برگزار و در این کنگره، رهبر معظم انقلاب با اهدای یک جلد کلام الله مجید به یکی از خانواده‌های شهدای محیط زیست، ضمن تکریم خانواده شهدای محیط زیست بر جایگاه والا و ارزش متعالی این شهیدان تاکید کردند.

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز ، دوم آذرماه  در جریان برگزاری اولین کنگره بزرگداشت شهدای محیط زیست ، هدیه رهبر معظم انقلاب به خانواده شهید نصیری اهدا شد.

خواهر شهید محمد فرهمند، شهید محیط بان فارس در خصوص حضورشان در نخستین کنگره شهدا و ایثارگران محیط زیست، گفت: کنگره خوبی بود و نتیجه خوبی برای جامعه محیط زیست و محیط بانان حاصل شد، چرا که اهمیت به خانواده شهدای محیط زیست که از دید بسیاری پنهان شده بود، در این کنگره احیا شد.

نسیم فرهمند عنوان کرد: با خبر برگزاری اولین کنگره شهدای محیط زیست خیلی خوشحال شدیم، چون این شهدا از خون پاک و جان خود برای حراست، حفاظت و صیانت از محیط زیست گذشتند.

وی با تصریح بر اینکه مسئولان باید به قشر مظلوم محیط بان در عمل اهمیت جدی بدهند، گفت: نواقص و خلاءهایی در خصوص محیط بانان وجود دارد و آنها باید در مقابله با شکارچیان مسلح، امنیت شان تامین و تجهیزات کافی در اختیار داشته باشند.مثلا مجهز به دوربین‌های پیشرفته و جلیقه ضد گلوله شوند.‌

خواهر شهید فرهمند ادامه داد: محیط بانان در سرما و گرما جان خود را به خطر می‌اندازند اما از نظر مالی و جانی تامین نیستند و امید است مسئولان وعده‌هایشان را در این باره عملی کنند.

فرهمند همچنین حرکت زیبای رهبر انقلاب با اهدای قرآن به خانواده شهید هوشنگ نصیری را به مثابه تقدیم قرآن به سایر خانواده شهدای محیط زیست توصیف کرد.

وی در خاتمه بیان کرد: پیش از برگزاری این کنگره خواب دیدم که نامه‌ای به رهبری نوشته‌ام و در پی آن ایشان سر خاک برادرم آمدند و در آن خواب گله کردم که به پرونده برادرم رسیدگی نشده و ایشان قول دادند که این مهم را پیگیری کنند و تصور می‌کنم با برگزاری این 
کنگره و اهدای این قرآن، خواب من هم تعبیر شد.

در این کنگره از خانواده های شهید اردشیر امینی، شهید منوچهر شجاعیان و شهید فرهمند از شهدای محیط زیست فارس و آقایان امین هوشمندی و نصرت الله دهقانی از جانبازان محیط بان استان فارس تجلیل به عمل آمد و مصحف شریف قرآن کریم توسط مقام عظمای ولایت حضرت آیت‌الله خامنه‌ای (مدظله العالی) به خانواده شهید هوشنگ نصیری، اولین شهید محیط‌زیست به نمایندگی از خانواده‌های شهدا و ایثارگران محیط‌زیست به نشانه‌ تکریم و احترام به همه شهدای عزیز محیط زیست اهداء شد. 

این هدیه، صبح  دوم آذرماه ۱۴۰۲ در جریان برگزاری اولین کنگره بزرگداشت شهدای محیط زیست در اهواز به خانواده شهید نصیری اهدا شد.

پایان پیام/پ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1590284

مهمترین اخبار ایران و جهان: