نیوز سیتی!
25 آبان 1402 - 23:43

واگذاری بیش از 4300 واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در چهارمحال و بختیاری

همزمان با سفر رئیس‌جمهور و هیات دولت به استان چهارمحال و بختیاری ۴ هزار و ۳۵۲ واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در بخش‌های مختلف به متقاضیان واگذار شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، مراسم بهره‌برداری از ۴ هزار و ۳۵۲ واحد مسکونی در چهارمحال و بختیاری امروز پنجشنبه ۲۵ آبان‌ماه همزمان با سفر رئیس‌جمهور و هیات دولت به استان و با حضور معاونان وزیر راه وشهرسازی در بخش مسکن برگزار شد.

این پروژه‌ها شامل ۳ هزار و ۴۰۰ واحد مسکن روستایی و ۵۰۰ واحد بهسازی و نوسازی مسکن روستایی در سطح استان و همچنین ۱۰۲ واحد مسکن اقشار کم درآمد در شهرکرد است که توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی احداث شده است.

از سوی دیگر نوسازی ۱۰۸ واحد مسکونی در بافت فرسوده نیز در سطح استان انجام شده است و همچنین ۱۰۰ واحد نیز با مشارکت ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در شهرکرد به بهره‌برداری رسید.

از دیگر واحدهای به بهره‌برداری رسیده در چهارمحال و بختیاری ۱۳۴ واحد شهری در قالب خودمالکی و مابقی مربوط به گروه‌های ساخت طرح نهضت ملی مسکن بود.

صدور بیش از ۱۶۱ هزار و ۱۴۷ واحد پروانه نوسازی مسکن در بافت فرسوده کشور

محمد آئینی معاون وزیر راه و شهرسازی در آئین بهره‌برداری از واحد های مسکونی در محله ملت شهرکرد با اشاره به این که برای تشویق بیشتر بخش خصوصی جهت سرمایه‌گذاری در بافت‌های فرسوده با اشاره به تدوین بسته‌های تشویقی گوناگون، گفت: در بخش نوسازی مسکن طی این ۲ سال بیش از ۱۶۱ هزار و ۱۴۷ واحد پروانه نوسازی مسکن در محدوده بافت‌های فرسوده صادر شده و بیش از ۵۱ هزار واحد نیز به بهره‌برداری رسیده است.

وی افزود: از همه سازنده‌ها دعوت می‌کنیم به کمک مردم ساکن در بافت‌های فرسوده بیایند تا نوسازی واحدهای مسکونی سرعت بگیرد، بسته‌های تشویقی هر روز تکمیل می‌شود و جدیدترین بسته تشویقی طرح کلید به کلید یا کلید به زمین است که بر اساس آن مالکان در محلات فرسوده در صورت واگذاری ملک خود به دولت می‌توانند زمین یا واحد نوسازی شده با ۴۰ درصد تخفیف دریافت کنند.

در این سفر همچنین پارک محله ۴ هزار مترمربعی سکونتگاه کم‌برخوردار مهدیه و بهسازی و آسفالت معابر خاکی ۱۵ محله در بافت‌های فرسوده و ناکارآمد استان چهارمحال و بختیاری به بهره‌برداری رسید.

پایان پیام/ ۶۸۰۴۰

منبع: فارس
شناسه خبر: 1574784

مهمترین اخبار ایران و جهان: