نیوز سیتی!
02 آبان 1402 - 20:13

هفتمین کنفرانس اینترنت و اشیاء از فردا در دانشگاه اصفهان کار خود را آغاز می‌کند

دبیر هفتمین کنفرانس اینترنت و اشیاء گفت: اینترنت اشیاء یک فناوری است که به مردم کمک می‌کند هوشمندانه‌تر زندگی کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، محمدعلی نعمت‌بخش، دبیر هفتمین کنفرانس اینترنت و اشیاء بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اینترنت اشیا ۶ که به اختصار به آن IOT گفته می‌شود بستری را فراهم می‌کند تا تجهیزات از طریق پروتکل‌های اینترنت (TC/IP) با همدیگر یا مدیر شبکه بتوانند ارتباط برقرار کند.  

وی با توجه به این مطلب که IOT ما را به جهان بی‌مرز اینترنت اشیا متصل می‌کند، افزود: IOT با ادغام دنیای دیجیتال و دنیای فیزیکی سبک زندگی انسان را تحت تاثیر قرار داده و با بالا بردن بهره‌وری باعث صرفه‌جویی در هزینه‌ها می‌شود.

نعمت‌بخش تشریح کرد: این تکنولوژی بسیار پیشرفته است و هنوز نتوانسته ایم به این تکنولوژی با کیفیت بالا در داخل دست پیدا کنیم.

دبیر هفتمین کنفرانس اینترنت و اشیاء بیان داشت: همانگونه که دیگر شرکت اپل سازنده این تکنولوژی نیست و طراحی آن را پیش روی خود قرار داده، می‌طلبد که طرح و تولید یک محصول بین‌المللی با استفاده از یک جامعه محقق و پژوهشگر و به وجود آمدن زیر  ساخت‌های لازم به آن دسترسی پیداکند.

این استاد دانشگاه در پایان خاطر نشان کرد: اینترنت اشیا یک فناوری است که به مردم کمک می‌کند هوشمندانه‌تر زندگی کنند و ابعاد مختلف زندگی خود را بتوانند راحت‌تر کنترل کنند. البته این هوشمندسازی تنها زمانی مفید است که باعث آسانتر شدن کارها شود نه اینکه پیچیدگی بیشتری به آن اضافه کند.

وی گفت: هفتمین کنفرانس اینترنت و اشیاء سوم و چهارم آبان ماه در دانشگاه اصفهان برگزار می‌شود.

احمدرضا منتظرالقائم، دبیر علمی هفتمین کنفرانس اینترنت و اشیاء هم در این نشست گفت: تکنولوژی اینترنت و اشیاء مفاهیم گسترده ای در بردارد و در زمینه های مختلف کاربردهای متفاوتی به دنبال دارد.

وی به کاربرد این تکنولوژی اشاره کرد و توضیح داد: استفاده از اینترنت و اشیاء محدود به مکان و زمان خاصی نیست می‌توان با اپلیکیشن موجود در تمام امور، مدیریت زمان و اطلاعات را اجرایی کرد.

منتظر القائم تصریح کرد: برگزاری هفتمین کنفرانس اینترنت و اشیاء نشان از موفق بودن این حوزه در دانشگاه است که در بخش‌های مختلف مشغول فعالیت هستند با وجود اینکه در برخی لایه ها دچار ضعف هستیم.

دبیرعلمی این کنفرانس در پایان یاد آور شد: امروزه داشتن دقت و سرعت عمل در انجام کارها بسیار اهمیت دارد. به همین دلیل است که فناوری‌هایی مانند IOT مورد توجه مردم قرار گرفته است. زیرا اینترنت اشیا با اضافه کردن قابلیت دریافت یا ارسال داده به صورت همزمان به اشیا، آن‌ها را هوشمند می‌کند. این هوشمندسازی باعث انجام خودکار کارها می‌شود و نیاز به دخالت انسان به حداقل خود می‌رسد.

پایان پیام/۳۸۱۳

منبع: فارس
شناسه خبر: 1549284

مهمترین اخبار ایران و جهان: