نیوز سیتی!
03 آبان 1402 - 09:51

تحلیلگر غرب آسیا: حمله نکردن زمینی اسرائیل به فلسطین نشان از استیصال این رژیم دارد

تحلیلگر ارشد منطقه غرب آسیا با اشاره به اینکه اسرائیل با تمام قوا هنوز بعد از ۱۸ روز نتوانسته به صورت زمینی به غزه حمله کند، آن را نشانه اوج استیصال اسرائیل دانست.

به گزارش خبرگزاری فارس، نشست تخصصی و تحلیلی تحولات فلسطین با حضور حسین رویوران معاون سیاسی جمعیت دفاع از فلسطین و تحلیل‌گر ارشد منطقه غرب آسیا، حجت‌الاسلام والمسلمین حامد قوام سرپرست دفتر مطالعات و پژوهش‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران و جمعی از اساتید دانشگاه و اندیشمندان سیاسی در دفتر مطالعات و پژوهش‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزار شد.

رویوران در ابتدای مراسم با اشاره به کار بزرگ رزمندگان حماس و طوفان الاقصی، آن  را ضربه بسیار سنگینی به هیمنه پوشالی اسرائیل دانست که فراتر از گزارش رسانه‌ها است. 

وی با بیان این که ضربه سنگین  به رژیم صهیونیستی در ماه اخیر وارد شد، عنوان کرد:  دیوار حائل غزه که در طول ۱۷ سال گذشته به حسگرهای حرارتی، حسی و لرزشی و نیز ماهواره‌های آمریکایی و بالن‌های تصویربرداری مجهز بود نتوانست آن‌ها را حتی تا یک ساعت بعد از حمله حماس آگاه کند  و آن‌ها غافلگیر شدند؛ لذا این اصل غافلگیری شوک بزرگی به اسرائیل وارد کرد. 

معاون سیاسی جمعیت دفاع از حقوق ملت فلسطین گفت: کل نیروهای استفاده شده از ۷۰ هزار رزمنده حماس به طور کامل ۳ هزار نفر بودند که موجب شد تا ۳۰ کیلومتر بعد از غزه پیشروی کنند و منجر به کشته شدن بیش از هزار نفر از صهیونیست‌ها شدند و مابقی نیز فرار کردند و ۳۰۰ نفر نیز به اسارت نیروهای حماس در آمدند.

تحلیلگر ارشد منطقه غرب آسیا با اشاره به اینکه اسرائیل با تمام قوا هنوز بعد از ۱۸ روز نتوانسته به صورت زمینی به غزه حمله کند، آن را نشانه اوج استیصال اسرائیل دانست.

وی حملات هوایی اسرائیل به غزه، کشتار کودکان و مردم بی‌دفاع آن را نشانه شوک بزرگی دانست که اسرائیل گرفتار آن است و ادامه داد: ۲ دستگی به وجود آمده و اگر نتانیاهو حملات به غزه را متوقف نکند بلافاصله باید استعفا و بعد محاکمه شود؛ زیرا از نگاه مردم اسرائیل او در این جنگ شکست خورده است و یقین بدانید که پایان این جنگ شکست قطعی اسرائیل است.

وی با اشاره به  آیات قرآن در خصوص جایگاه مسجدالاقصی گفت: همگرایی ملت‌های مسلمان و حتی سایر کشورهای عربی به‌شدت نظام سلطه را به وحشت انداخته است.

حجت الاسلام حامد قوام سرپرست دفتر  مطالعات و پژوهش‌ها بنیاد شهید و امور ایثارگران، ضمن خیرمقدم به حضار  برگزاری این جلسات را در راستای جهاد تبیین و بررسی‌های راهبردی در بنیاد شهید و امور ایثارگران دانست و گفت: مسئله فلسطین به تعبیر رهبر انقلاب کلید رمزآلود فرج است که هرگز نباید فراموش شود و لذا برگزاری این نشست در همین راستا در نظر گرفته شده است.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1549684

مهمترین اخبار ایران و جهان: