نیوز سیتی!
04 مرداد 1402 - 22:41

اعلام برنامه های تجمع بانوان اردبیل در تاسوعا و عاشورای حسینی

اردبیل-تجمع بزرگ بانوان اردبیل در تاسوعا و عاشورای حسینی با هدف تبیین نقش زنان در ماندگاری قیام کربلا در اردبیل برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، جلسه برنامه ریزی تجمع عزادری بانوان به مناسبت تاسوعا و عاشورای حسینی و نیز هماهنگی تجمع زینبیون پس از عاشورا با حضور مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری، مسئول جامعه زنان سپاه استان، مسئول قرارگاه فاطمه الزهرا (س)، کارشناس فرهنگی بانوان تبلیغات اسلامی اردبیل و جمعی از بانوان فعال فرهنگی در مهدیه اردبیل برگزار شد.

در این جلسه مقرر شد، اجتماع عظیم بانوان در روز تاسوعا پنجشنبه ۵ مرداد ساعت ۱۳ الی ۱۵ از نگارخانه خطایی تا سقاخانه حضرت ابوالفضل (ع) و در روز عاشورا جمعه ۶ مرداد ساعت ۱۷ عصر تا اذان مغرب از نگارخانه خطایی تا سقاخانه ابوالفضل (ع) برگزار می‌شود.

اعلام برنامه های تجمع بانوان اردبیل در تاسوعا و عاشورای حسینی

در این جلسه سارا حقی کارشناس فرهنگی بانوان تبلیغات اسلامی اردبیل سخنانی، به نقش خطیر بانوان در قیام کربلا اشاره کرد و افزود: حماسه کربلا، یک رویکرد بزرگ سیاسی، اجتماعی و تربیتی است که اگر این حماسه را احیا کننده اسلام بدانیم، باید سهمی عظیم برای زنان در آن قائل گردیم; زیرا اگر نبودند زنان شجاع، با ایمان و پاکباخته در صحرای کربلا، رسالت عظیم حسینی ناتمام می‌ماند.

وی افزود: پشتیبانی و حمایت از امام حسین (علیه السلام)، تشویق و ترغیب رزمندگان به مبارزه، صبر و ایثار و مقاومت و اطاعت از امام علیه السلام از شاخصه‌های اصلی بانوان در قیام کربلا بود که اکنون باید این رسالت‌های مهم بانوان در جامعه تبیین شود.

به گزارش خبرنگار مهر، در اجتماع عظیم بانوان برنامه‌هایی از قبیل قرائت قرآن، سخنرانی، قرائت اشعار آئینی و مداحی انجام می‌شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1407084

مهمترین اخبار ایران و جهان: