نیوز سیتی!
14 مرداد 1402 - 19:03

مشاورین املاک فاقد پروانه بدون اغماض پلمپ می‌شوند

رشت - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان از برخورد قاطع با بیش از ۷۰ واحد مشاور املاک در استان خبر داد و گفت: مشاورین املاک فاقد پروانه کسب بدون اغماض پلمپ می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، تیمور پورحیدری امروز شنبه در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: طرح تشدید نظارت بر سوداگران بازار املاک و مسکن در راستای مصوبه شورای عالی مسکن در حال اجرا است.

وی با تاکید بر لزوم برخورد جدی با اصناف متخلف، افزود: هیچ واحد صنفی بدون اخذ پروانه کسب بر اساس ماده ۲۷ قانون نظام صنفی حق فعالیت ندارد.

رئیس سازمان صمت گیلان با تاکید بر لزوم رعایت قوانین صنفی توسط فعالین حوزه املاک و مسکن در این استان، بیان کرد: مشاورین املاک فاقد پروانه کسب بدون اغماض پلمپ می‌شود.

پورحیدری از برخورد قاطع و پلمپ بیش از ۷۰ واحد مشاور املاک در گیلان خبر داد و اضافه کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون برای ۴۸۱ واحد مشاور املاک متخلف پرونده‌ای به ارزش ۴ هزار ۵۳۹ میلیارد ریال جهت اعمال قانون تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه بیش از ۱۴ هزار مشاور املاک به صورت رسمی دارای پروانه کسب در گیلان فعالیت می‌کنند که ۴۹۰۰ واحد آن مربوط به شهرستان رشت است، افزود: با تشکیل تیمی متشکل از کارشناسان اداره کل مسکن راه و شهرسازی، تعزیرات حکومتی، اتاق اصناف، اماکن و بازرسین این اداره کل طی گشت مشترک با واحدهای صنفی که دستورالعمل‌ها و قوانین نظام صنفی را رعایت نکرده‌اند برخورد قانونی و قاطع به عمل می‌آید و در این رابطه گزارشات مردمی به سامانه پاسخگویی ۱۲۴ نیز بسیار کارگشا و اثربخش است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1427484

مهمترین اخبار ایران و جهان: