نیوز سیتی!
14 مرداد 1402 - 15:28

بسیج تمام امکانات استان برای مهار آتش سوزی جنگل های مریوان

مریوان- مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کردستان گفت: تمام امکانات و نیروهای منابع طبیعی استان را برای مهار آتش‌سوزی جنگل‌های مریوان به کار گرفته ایم و امیدواریم در سریع ترین زمان موفق شویم.

بهزاد شریفی پور در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: از عصر پنج‌شنبه سه نقطه از جنگل‌های مناطق «دره‌وران»، «آسن‌ئاوا» و «ماسی‌در» از توابع شهرستان مریوان دچار آتش‌سوزی شد.

وی افزود: این آتش‌سوزی‌ها در سطح بسیار گسترده‌ای از پوشش سطحی بلوط‌زارهای مریوان را در این سه نقطه در برگرفته است.

شریفی پور اعلام کرد: نزدیک غروب جمعه آتش‌سوزی در یک نقطه در روستای «ماسی‌در» توسط تیم‌های اطفای حریق و تیم‌های محلی، سازمان‌های مردم‌نهاد و نیروهای نظامی مستقر در منطقه مهار شد اما متأسفانه با وجود تلاش‌های صورت گرفته و کنترل آتش‌سوزی در یک مرحله، به دلیل شیب بالای منطقه و صعب‌العبور بودن آن و همچنین وزش باد، آتش‌سوزی دوباره در سطح گسترده‌ای در سطح پوشش تاجی و سطحی جنگل‌های مریوان را در برگرفته است.

وی افزود: تمام امکانات و نیروهای منابع طبیعی استان را برای مهار آتش‌سوزی جنگل‌های مریوان به کار گرفته ایم و امیدواریم در سریع‌ترین زمان موفق شویم.

شریفی پور اعلام کرد: بیش‌از ۷۰ درصد آتش سوزی در جنگل‌های مریوان سطحی است و تنها حدود ۱۵ درصد تنه درختان را در بر گرفته است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1427084

مهمترین اخبار ایران و جهان: