نیوز سیتی!
11 مرداد 1402 - 12:07

نیروهای منابع طبیعی اردبیل در حالت آماده باش قرار گرفتند

اردبیل- مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل گفت: نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی استان اردبیل طی ۳ روز تعطیلی روزهای آینده به حالت آماده باش در آمدند.

محمد قلی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با بیان به اینکه عرصه‌های منابع طبیعی جزو انفال و سرمایه‌های ملی محسوب می‌شوند، اظهار کرد: دولت به دلیل گرمای شدید سه روز آخر هفته را تعطیل اعلام کرد، که در این ایام کلیه نیروها، چه در مرکز استان و شهرستان‌ها در عرصه حضور مستمر داشته و کشیک روزانه در خصوص اطفا حریق، جلوگیری از قاچاق چوب و جلوگیری از تخریب‌های و تصرفات عرصه‌های منابع طبیعی فعال هستند.

وی با اشاره به آماده باش کامل نیروهای یگان حفاظت و کارکنان در ایام تعطیل افزود: به منظور واکنش سریع و به هنگام، نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی در تمامی شهرستان‌های استان بایستی با تجهیزات و امکانات به حال آماده باش در آمده تا در هنگام وقوع آتش سوزی‌های احتمالی سریعاً وارد عمل شوند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل بیان کرد: از دوست‌داران و گردشگران تقاضا داریم در صورت مشاهده حریق در جنگل‌ها و مراتع و تخریب و قاچاق فرآورده‌های جنگلی مراتب را به صورت ۲۴ ساعته با شماره تلفن‌های ۱۵۰۴و ۱۳۹ مرکز فرماندهی یگان حفاظت منابع طبیعی استان اطلاع دهند.

قلی‌زاده ادامه داد: ضرورت دارد همشهریان با رعایت اصول حفظ و نگهداری منابع طبیعی، از آسیب رساندن به درختان، جنگل‌ها، مراتع و دیگر عناصر طبیعت و آلوده کردن محیط زیست خودداری کنند و پاسداشت طبیعت و پرهیز از آلودگی و تخریب عرصه‌های طبیعی را در اولویت خود قرار دهند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1423040

مهمترین اخبار ایران و جهان: