نیوز سیتی!
11 مرداد 1402 - 14:56

تداوم افزایش دما تا روز جمعه در اردبیل

اردبیل- مدیرکل هواشناسی استان اردبیل گفت:بر اساس نقشه‌های هواشناسی با حاکمیت شرایط پایدار جوی و سیستم کم فشار در سطح زمین افزایس دما تا روز جمعه در سطح اردبیل تداوم خواهد داشت.

مجید کوهی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر در رابطه با آخرین وضعیت هواشناسی استان اظهار کرد: بر اساس نقشه‌های هواشناسی با حاکمیت شرایط پایدار جوی و سیستم کم فشار در سطح زمین، طی امروز و فردا آسمان استان صاف بوده و هوای گرم همچنان تداوم خواهد داشت.

وی با بیان اینکه از عصر فردا در شهرستان‌های نمین، اردبیل، خلخال به دلیل وزش باد خزری قدری از شدت گرما کاهش می‌یابد، گفت: در اواخر وقت فردا در کوهستان سبلان از شرایط فصلی و محلی رشد ابرهای همرفتی و رگبار و رعدوبرق پراکنده احتمال می‌رود.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل بیان کرد: از روز جمعه با نفوذ پرفشار به منطقه و با عبور موج کوتاهی از جو استان ضمن وزش باد خزری گاهی با سرعت تند و کاهش دما، در مناطقی از استان در ساعات بعدازظهر تا اوایل شب علاوه بر افزایش ابر، رگبار و رعدوبرق نیز پیش بینی می‌شود.

کوهی خاطرنشان کرد: طی روزهای جمعه و شنبه هفته آینده هوای خنک در سطح استان به ویژه در مناطق مرکزی، نواحی منتهی به استان گیلان و شهرستان خلخال انتظار می‌رود.

وی با بیان اینکه مجدداً از روز یکشنبه هفته آینده شرایط جوی پایدار شده و دمای هوا به تدریج افزایش می‌یابد، افزود: تغییرات احتمالی اوضاع جوی در بولتن پیش بینی روزهای آینده لحاظ خواهد شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1423340

مهمترین اخبار ایران و جهان: