نیوز سیتی!
22 مرداد 1402 - 10:41

کتاب «در جست‌وجوی شبح» امروز رونمایی می‌شود

کتاب «در جست‌وجوی شبح» که روایت رابرت بائر مأمور سابق سازمان اطلاعات مرکزی آمریکاست، امروز ساعت ۱۷ در فروشگاه کتاب بزرگسال باغ کتاب تهران رونمایی خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری فارس، کتاب «در جست‌وجوی شبح» روایت رابرت بائر مأمور سابق سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سی‌آی‌ای) از تلاش برای ترور عماد مغنیه (حاج رضوان)، هم‌زمان با سالگرد پایان جنگ ۳۳ روزه از سوی نشر نارگل منتشر شد.

این کتاب امروز ساعت ۱۷ در مراسمی با حضور سیدمجتبی ابطحی دبیر کل کنفرانس حمایت از انتفاضه فلسطین، محمدعلی صمدی پژوهشگر تاریخ و علی عبدی کارشناس مسائل غرب آسیا در فروشگاه کتاب بزرگسال باغ کتاب تهران رونمایی خواهد شد.

رابرت بائر در دهه ۸۰ میلادی مأمور شناسایی و ترور حاج عماد مغنیه (حاج رضوان) مسئول شاخه نظامی حزب الله بود؛ امری که به گفته خودش موفق به آن نشد. نویسنده کتاب که به ایران نیز سفر داشته، پس از بازنشسته شدن از سی‌آی‌ای، سال‌ها به عنوان مستندساز و خبرنگار در لبنان و سایر کشورهای غرب آسیا تردد کرده است. وی با شناخت دقیق خود از فرهنگ مردم غرب آسیا که حاصل سفرهای متعددش به کشورهای این منطقه برای پیگری فعالیت‌های جاسوسی‌اش بوده، تجارب خود را در قالب خاطرات و تحلیل‌هایی به همراه اشارات تاریخی متعدد بیان کرده است.

کتاب «در جست‌وجوی شبح» با ترجمه سیدسجاد موسوی و مقدمه محمدعلی صمدی، در ۴۹۶ صفحه از سوی نشر نارگل روانه بازار شده است.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1439540

مهمترین اخبار ایران و جهان: