نیوز سیتی!
03 مرداد 1402 - 18:27

رشد ۲۰ درصدی جذب دانشجو در دانشگاه علوم پزشکی شیراز

شیراز- معاون آموزش دانشگاه علوم پزشکی شیراز از رشد ۲۰ درصدی جذب دانشجو در دانشگاه علوم پزشکی شیراز خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، محسن رزاقی ظهر سه‌شنبه در نشستی خبری در جمع خبرنگاران بیان کرد: سالانه بیش از ۸۰۰ تا دو هزار نفر از طریق آزمون‌های مختلف وارد دانشگاه علوم پزشکی شیراز می‌شوند و جذب دانشجو در دانشگاه علوم پزشکی شیراز در سال تحصیلی جدید ۲۰ درصد افزایش یافته است.

وی اضافه کرد: بیش از ١٠ هزار دانشجو، یک هزار عضو هیئت علمی و ۱۶ دانشکده در دانشگاه علوم پزشکی شیراز فعال است با این حال برخی از اساتید در دوره‌های زمانی مختلف از اساتید تعهد ضریب کاری مشخص هستند و بنا به عدم نیاز در جاهای دیگر مشخص مشغول به کار می‌شوند.برخی اساتید تمام وقت جغرافیایی هستند که در همه ساعات کاری در مجموعه‌های دانشگاه مشغول به کار هستند. اساتید تمام وقت غیر جغرافیایی نیز اجازه دارند که پس از انجام وظایف خود در دانشگاه، در بخش خصوصی هم می‌توانند کار کنند.

رازقی افزود: از یک طرف به دلیل وظیفه حاکمیتی که برعهده دانشگاه گذاشته شده ملزم به ارائه خدمات با کیفیت از سوی افراد صاحب صلاحیت به افراد مراجعه کننده در مراکز درمانی دولتی هستیم. اما نمی‌توان این حق را از افراد گرفت که طالب پرداخت تعرفه غیر دولتی در سایر مراکز غیردانشگاهی باشند، لذا وجود یک شکاف قابل توجه تعرفه دولتی و خصوصی موجب تمایل به اساتید به ارائه خدمت در مراکز غیردانشگاهی شده است.

معاون آموزش دانشگاه علوم پزشکی شیراز خاطرنشان کرد: انتظار است به نحوی عمل شود که تعرفه‌ها نزدیک به هم باشند و از طریق بیمه‌های پایه و بیمه‌های تکمیلی این شکاف جبران شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1402684

مهمترین اخبار ایران و جهان: