نیوز سیتی!
02 مرداد 1402 - 14:21

احمدیان در نشست مشاوران امنیت ملی دوستان بریکس حضور یافت

دبیر شورایعالی امنیت ملی کشورمان که به آفریقای جنوبی رفته است در نشست مشاوران امنیت ملی دوستان بریکس حضور یافت.

به گزارش خبرگزاری مهر، علی اکبر احمدیان، دبیر شورایعالی امنیت ملی کشورمان، صبح امروز برای شرکت در نشست دبیران و مشاوران امنیت ملی دوستان بریکس با استقبال مقامات آفریقای جنوبی و سفیر کشورمان وارد پرتوریا شد.

قرار است احمدیان در این سفر علاوه بر شرکت و سخنرانی در نشست دوستان بریکس، در حاشیه این نشست با تعدادی از همتایان خود نیز دیدار کند.

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه درباره سفر احمدیان به آفریقای جنوبی، اظهار داشت: دبیر شورای عالی امنیت ملی به دعوت دولت آفریقای جنوبی برای شرکت در نشست دبیران و مشاوران امنیت ملی عضو بریکس و دوستان بریکس به آفریقای جنوبی سفر کرده است. موضوع اجلاس بررسی امنیت سایبری است.

کنعانی همچنین درباره عضویت ایران در بریکس گفت: ایران جزو اولین کشورهای متقاضی برای عضویت است. تاکنون رئیس جمهور و وزیر خارجه و اکنون دبیر شورای عالی امنیت ملی در اجلاس بریکس دعوت شدند و برای اجلاس آتی رئیس جمهور دعوت شده است. اعضای بریکس اعلام کرده‌اند در ارتباط با سازوکار عضویت کشورهای جدید در حال مذاکره هستیم و این سازوکار را در نشست‌های کارشناسی طرح کردیم و قرار است این سازوکارها را به نشست وزرای خارجه و سران ارائه و در صورت تصویب پذیرش کشورهای جدید انجام خواهد شد. نیازمند انتظار برای تکمیل روند سازوکار عضویت کشورهای جدید در بریکس هستیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1397640

مهمترین اخبار ایران و جهان: