نیوز سیتی!
01 مرداد 1402 - 14:22

فعالیت ۱۴ دفتر امانت وسایل به صورت شبانه‌روزی در حرم رضوی

مشهد ـ به مناسبت دهه اول محرم الحرام، ۱۴ دفتر امانت وسایل به صورت شبانه‌روزی در ورودی‌های حرم مطهر رضوی آماده خدمت‌رسانی به زائران عزادار سید و سالار شهیدان امام حسین (ع) است.

به گزارش خبرگزاری مهر، اداره امانات و اشیای پیدا شده حرم مطهر رضوی با توجه به تشرف گسترده عزاداران حسینی در دهه اول محرم به ویژه در ایام تاسوعا و عاشورا به این بارگاه ملکوتی، افزایش تعداد دفاتر بخش امانات وسایل از ۱۲ به ۱۴ دفتر فعال، تعداد درگاه‌های دریافت وسایل از ۴۵ به ۵۷ درگاه و تعداد قفسه‌های فعال این دفاتر از ۱۰ هزار به ۱۳ هزار قفسه را در دستور کار قرار داد.

زائران و مجاوران با آرامش‌خاطر می‌توانند طبق ضوابط فعلی، وسایل خود اعم از کیف و چمدان را به دفاتر بخش امانت وسایل حرم مطهر رضوی تحویل دهند. این دفاتر در ورودی‌های اصلی و فرعی سطحی و زیرسطحی حرم مطهر آماده خدمات‌رسانی به ارادتمندان حضرت علی بن موسی الرضا (ع) است.

آماده‌سازی حدود ۱۶۸۰ صندلی چرخدار امانی

تعدادی از دفاتر بخش امانات وسایل به ارائه خدمات تحویل صندلی چرخدار امانی برای استفاده زائران سالمند و توان‌یاب اختصاص دارد که این دفاتر در ورودی‌های اصلی و پارکینگ‌های ۳ و ۱ فعال است چنان‌که به مناسبت دهه اول محرم، حدود هزار و ۶۸۰ صندلی چرخدار امانی برای استفاده زائران آماده شده است.

این دفاتر در برخی از ورودی‌ها به صورت مجزا خدمات‌رسانی می‌کنند، به عبارتی دو دفتر جداگانه برای تحویل صندلی چرخدار و امانت وسایل وجود دارد. در ورودی‌های زیرسطحی در پارکینگ‌ها فقط دفتر تحویل صندلی چرخدار وجود دارد که خدمات امانات وسایل را نیز انجام می‌دهند.

گفتنی است؛ از زائران و مجاوران تقاضا می‌شود در کوتاه‌ترین زمان ممکن نسبت به دریافت وسایل خود از دفاتر امانات حرم مطهر رضوی و تحویل صندلی‌های چرخدار امانی اقدام کنند تا امکان خدمات‌رسانی شایسته به عموم عزاداران در ماه محرم فراهم شود. در صورت امکان نیز برای تسهیل ورود خود به حرم مطهر بدون وسایل به این آستان مقدس مشرف شوید.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1395084

مهمترین اخبار ایران و جهان: