لازم است شعارهایی تاثیرگذار مانند «فرزند بیشتر زندگی شادتر»، بر روی محصولات و کالاها تبلیغ شود تا در ذهن مردم جا بیفتد که کشور، نیازمند رشد جمعیت است.
به گزارش خبرنگار گروه زندگی خبرگزاری فارس: «فرزند کمتر، زندگی بهتر» یا «دو بچه کافیست» شعاری بود که در دهههای قبل و بنا بر ظرفیتهای موجود کشور در همه جا شنیده میشد و دولت نیز آن را در دستور کار خود قرار داده بود. اما اکنون صدای گام بلند کاهش جمعیت به گوش همه رسیده است و این بحران به قدری جدی و ناخوشایند است که نبض جامعه را تندتر کرده است، بنابراین لازم است، شعارهایی تاثیر گذار مانند شعارهای بالا تبلیغ شود تا در ذهن مردم جا بیفتد که کشور نیازمند رشد جمعیت است.
در همین راستا نیز مخاطبان فارس پویشی با عنوان «تولیدکنندگان در حمایت از فرزندآوری شعار مرتبط روی کالاها بنویسند» به ثبت رسانده اند. در این پویش آمده است؛ «چرا در اواخر دهه ۷۰ وقتی دولت وقت تصمیم به کاهش جمعیت کشور میگیرد، اکثر ارگانها، بیشتر تولیدکنندگان، صدا و سیما و… از تبلیغات روی جلد بیسکوییت گرفته تا تبلیغات روی قوطی شیرخشک و… همه و همه دست به دست هم داده بودند تا شعار «فرزند کمتر زندگی بهتر» را در ذهن تکتک هموطنان نهادینه کنند و متاسفانه موفق هم شدند.
از دولت محترم، شورای عالی انقلاب فرهنگی، صدا و سیما و مجلس شورای اسلامی تقاضا داریم تا تولیدکنندگان را موظف به درج شعار و یک تصویری مرتبط با فرزندآوری بر روی محصولاتشان کنند تا این شعار در ناخودآگاه مردم ثبت شود.
این مخاطب فارس من در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری فارس گفت: «جمعیت کشور در شرایط بسیار بحرانی قرار دارد. مسئولان باید از تاثیر دیدن تبلیغات در مکان های مختلف و ثبت در ناخودآگاه انسان استفاده کنند، چراکه بر روی مردم تاثیر گذار است. مردم عادی اینجوری هستند که تبلیغات رویشان تاثیر گذار است، به عنوان مثال اگر مردم در رفاه کامل باشند و چند نفر بیایند و شعار بدهند که همه چیز خیلی بد هست، رویشان تاثیر میگذارد و همه چیز را بد میبینند. پس بهتر است شعاری برای فرزندآوری تدارک دیده شود تا مردم از آن تبعیت کنند.»
این مخاطب فارس من با ذکر شعار پیشنهادی خودش و توصیه به مسئولان، گفت: «استفاده از یک شعار ساده تاثیر گذار است. شعاری مانند «فرزند بیشتر زندگی بهتر، یا فرزند بیشتر پیری دیرتر» تاثیرگذار است. این شعارها باید در ناخودآگاه مردم ثبت شود.»
پایان پیام/