نیوز سیتی!
01 مرداد 1402 - 08:52

آموزش ۶۰۰ نفر از اتباع خارجی در دوره‌های سوادآموزی سمنان

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان گفت: ۶۰۰ نفر اتباع خارجی در دوره‌های سوادآموزی این استان مشغول آموزش هستند.

به گزارش خبرگزاری فارس از مهدی‌شهر، زینب داودی، معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان سمنان صبح امروز در بازدید از کلاس‌های طرح نروژی شهرستان مهدی‌شهر به‌منظور بررسی روند اجرای فعالیت‌های آموزشی اظهار کرد: بیش از ۶۰۰ نفر از اتباع خارجی در دوره‌های سوادآموزی این استان مشغول آموزش هستند.

وی افزود: آموزش سواد به بی‌سوادان و کم‌سوادان اتباع نوجوان با اولویت ۱۰ تا ۱۸ سال در قالب طرح نروژی انجام می‌شود و هم‌اکنون بیش از ۲۰۰ نفر از اتباع در این طرح مشغول به تحصیل هستند.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان بر لزوم ضرورت آموزش همگانی در نظام مقدس جمهوری اسلامی اشاره کرد و گفت: بنابر تأکیدات و منویات مقام معظم رهبری آموزش برای همه از اولویت‌هاست و در همین راستا، طرح‌ها و دوره‌های مختلف سوادآموزی برای اتباع خارجی برنامه‌ریزی شده است و ما به عنوان خدمتگزاران این نظام تمام تلاش خود را جهت نیل به این هدف مقدس صرف خواهیم کرد.

داودی، حضرت زهرا (س) را به عنوان نمونه کامل الگوی زن مسلمان معرفی و مطالبی در مورد حجاب و عفاف و رابطه مستقیم آن با استحکام خانواده و جامعه مطرح کرد.

پایان پیام/۷۴۰۰۷/م/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1394340

مهمترین اخبار ایران و جهان: