نیوز سیتی!
16 مرداد 1402 - 13:43

هشدار ریزش سنگ در جاده‌های کوهستانی مازندران

مدیرکل مدیریت بحران مازندران با هشدار ریزش سنگ در محورهای کوهستانی استان، گفت: تردد، اقامت و برپایی چادر در بستر و حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌های استان ممنوع است.

حسینعلی محمدی مدیرکل مدیریت بحران مازندران درباره هشدار نارنجی هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در مازندران، اظهار کرد: باتوجه به هشدار هواشناسی، لازم است شهروندان از تردد، اقامت و برپایی چادر در بستر و حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌های استان خودداری کنند. 

وی افزود: دامداران نیز دام‌های خود را به دور از حاشیه رودخانه‌ها، دهانه مسیل‌ها، نقاط مرتفع و فضای باز و در مناطق امن نگهداری کنند.

مدیرکل مدیریت بحران مازندران بیان کرد: کوهنوردان و طبیعت‌گردان از صعود به ارتفاعات و مناطق کوهستانی و تردد و برپایی چادر و اقامت در فضاهای باز پرهیز کنند.

محمدی اضافه کرد: همچنین مردم و مسافران از شنا کردن و تمامی فعالیت‌های دریایی، تفریحی و صیادی در زمان مواج و طوفانی بودن دریا خودداری کنند.

وی با هشدار احتمال ریزش سنگ در محورهای کوهستانی مازندران، تصریح کرد: براساس هشدار هواشناسی، احتمال جاری شدن روان‌آب و احتمال ریزش سنگ در محورهای کوهستانی به ویژه در دامنه‌ها و ارتفاعات وجود دارد.

مدیرکل مدیریت بحران مازندران یادآور شد: رانندگان هنگام تردد در محورهای مواصلاتی استان به‌ویژه محورهای کوهستانی هنگام شب، علاوه بر رعایت نقاط ایمنی با کسب اطلاعات از مسیر( پلیس راهور و نیروهای امدادی) و با احتیاط کامل رانندگی کنند.

براساس هشدار جوی سطح نارنجی هواشناسی مازندران،  با عبور متناوب امواج در تراز میانی جو  طی ساعات بعدازظهر تا اوایل شب روزهای دوشنبه ۱۶ تا چهارشنبه ۱۸ مرداد ماه شاهد رگبار متناوب باران، وزش باد، رعدوبرق و احتمال تگرگ در استان مازندران هستیم.

جاری شدن روان‌آب و سیلاب‌های محلی و نقطه‌ای، کاهش دید، رانش زمین و ریزش سنگ در محورهای کوهستانی از مخاطرات این سامانه بارشی است.

براین اساس بر احتیاط در تردد جاده‌ای، پرهیز از  اسکان در کنار رودخانه‏‌ها و پرهیز از صعودکوهنوردان به ارتفاعات و سایر اقدامات پیشگیرانه تاکید شده است.

پایان پیام /۸۶۰۳۴/غ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1430540

مهمترین اخبار ایران و جهان: