نیوز سیتی!
16 مرداد 1402 - 09:46

حاشیه سازی مانع سرعت بخشیدن به توسعه خراسان جنوبی می شود

بیرجند-استاندار خراسان جنوبی گفت: چرخ توسعه استان در جاهایی که دچار حاشیه می شود خوب نمی چرخد.

به گزارش خبرنگار مهر، جواد قناعت یکشنبه شب در جلسه دیدار فرماندار، بخشداران، شهرداران، اعضای شوراهای اسلامی شهرها و روستاها و معتمدین شهرستان بشرویه، به ظرفیت‌های استان اشاره و اظهار کرد: برای بهره برداری هر چه بیشتر و بهتر از این ظرفیت‌ها باید نسبت به جذب سرمایه گذار و توسعه سرمایه گذاری اقدام کنیم.

استاندار خراسان جنوبی اظهار کرد: به منظور ترغیب سرمایه گذاران به حضور و فعالیت در استان باید زمینه‌ها و زیرساخت‌های لازم را فراهم نمائیم.

به گفته وی؛ استفاده از هلدینگ های اقتصادی و شرکت‌های سرمایه گذاری بزرگ به جهت دارا بودن اهلیت و صلاحیت لازم، در اولویت قرار گیرد.

استاندار خراسان جنوبی، اتحاد و همبستگی را شرط موفقیت در کارها عنوان کرد و گفت: وحدت رویه، سرعت عمل در کار را بیشتر می‌کند و در نتیجه بخشی اقدامات نیز مؤثر است.

قناعت متذکر شد: چرخ توسعه در جاهایی که دچار حاشیه می‌شوند، خوب نمی چرخد و با مشکل مواجه می‌شود.

وی با اشاره به مشکلات موجود در مناطق مختلف استان، به تشریح دلایل مؤثر در عقب ماندگی‌های خراسان جنوبی پرداخت و اظهار کرد: بخشی از این مشکلات از پهناوری خراسان بزرگ نشأت می‌گیرد و آن زمان که منطقه ما در جنوبی این استان واقع شده بود که کمتر دیده می‌شد.

به گفته وی؛ بخشی از مشکلات هم به نگاه‌های لیبرالی و تکنوکراتی حاکم بر کشور که رفع مشکلات را به بیرون گره زده بود، بر می‌گردد.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه با روی کار آمدن دولت سیزدهم، نگاه انقلابی و جهادی بر کشور حاکم شده، خاطرنشان کرد: خوشبختانه فضای کار و کوشش بر دولت حاکم است و با نگاه عادلانه، خدمات توزیع می‌شود.

قناعت با تأکید بر اینکه کشور، پویا و زنده است، تصریح کرد: همین که مردم می‌توانند به راحتی با رئیس جمهور و مدیران در ارتباط باشند و بی واسطه از مشکلات خود بگویند، نشان از بالندگی کشور دارد.

وی تأکید کرد: نگاه حاکم بر کشور، نگاه مساعدت و کمک و رفع مشکلات است که بسیار امیدوار کننده می‌باشد.

به گفته وی؛ این تکلیف و وظیفه مدیران است که برای رفع مشکلات مردم برنامه داشته باشند و مسائل را به طور ویژه و با جدیت پیگیری نمایند.

استاندار خراسان جنوبی در بخش دیگری از سخنانش به انتخابات اشاره کرد و گفت: اهتمام دشمن بر این است که با ترویج یأس و ناامیدی، انتخابات را به حاشیه ببرد.

قناعت با اشاره به مشارکت بالای مردم در انتخابات‌های گذشته، اظهار کرد: علیرغم همه تلاش‌های معاندان، مردم ما به ویژه در خراسان جنوبی با مشارکت بالا در انتخابات شرکت کرده اند و هیچ گاه مشکلات را به نظام گره نزده اند.

وی تأکید کرد: این وظیفه تک تک ماست که به گونه‌ای اقدام کنیم که بهانه دست دشمن ندهیم و فرصت سو استفاده را از بدخواهان نظام بگیریم.

استاندار خراسان جنوبی در ادامه به موارد مطرح شده در جلسه اشاره کرد و دستورات لازم برای رفع و پیگیری آنها را به حوزه‌های متولی صادر نمود.

قناعت اظهار کرد: این موارد بسته به موضوع از سه محل مصوبات سفر، تفاهم نامه استانداری با قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) و اعتبارات استانی، پیگیری خواهند شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1429840

مهمترین اخبار ایران و جهان: