نیوز سیتی!
15 مرداد 1402 - 17:04

تشکیل 17 پرونده تخلف ویژه مشاوران املاک در خراسان جنوبی

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفت: در پی بازرسی های انجام شده از مشاوران املاک در استان 17 پرونده تخلف تشکیل که متخلفان به دو میلیارد ریال جریمه نقدی محکوم شدند.

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، میر محمد مودی امروز در جمع خبرنگاران در حاشیه جلسه بررسی اجرای طرح بازرسی از مشاوران املاک خراسان جنوبی اظهارداشت: بازرسی از بنگاه های املاک یکی از وظایف بازرسان بوده که با همکاری بازرسان سازمان تعزیرات، راه و شهرسازی و صمت در طول سال انجام می گیرد.

وی با بیان اینکه از آغاز امسال تاکنون ۱۵۰ مورد بازرسی از بنگاه‌های املاک در سطح استان صورت گرفته است، تصریح کرد: این بازرسی ها منجر به تشکیل ۱۷ پرونده تخلف شده است.

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی ادامه داد: از مجموع پرونده های تخلف تشکیل شده در این حوزه دو مشاور املاک پلمب و متخلفان بالغ بر دو میلیارد ریال جریمه نقدی شده اند. 

مودی با بیان اینکه در خراسان جنوبی ۸۷۰ واحد مشاور املاک فعالیت دارند، بیان داشت: رعایت نکردن مقررات نظام صنفی، گرانفروشی و عدم صدور فاکتور از جمله تخلفات مشاوران املاک در استان بوده که در بازرسی های انجام شده با آنها برخورد شده است.

وی  خاطرنشان کرد: ۲۷ تیم گشتی در طرح بازرسی از مشاوران املاک در استان مشارکت دارند.

انتهای پیام/۶۹۰۲۷

 

 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1429240

مهمترین اخبار ایران و جهان: