نیوز سیتی!
23 مرداد 1402 - 00:11

تنگستان در پرداخت زکات پیشتاز است

بوشهر- فرماندار تنگستان گفت: با توجه به اینکه در بخش مرکزی شهرستان تنگستان اقلامی که زکات شامل آنها می‌شود مانند گندم و خرما وجود دارد، این شهرستان در پرداخت زکات همیشه حرف اول را می زند.

به گزارش خبرنگار مهر، احمد لطفی شنبه شب در شورای زکات شهرستان تنگستان اظهار داشت: مردم شهرستان تنگستان به لحاظ ظرفیت و رویکرد اعتقادی غنی که در بین آن‌ها وجود دارد، در بسیاری از موضوعاتی که هم جنبه معنوی دارد و هم از توصیه‌های دینی و مذهبی است مشارکت فعال و چشمگیری دارند.

فرماندار تنگستان با اشاره به اینکه در خصوص پرداخت زکات فرهنگ سازی شود یاد آور شد: باید پیرامون پرداخت و ترویج زکات در شهرستان و استفاده از ظرفیت مردمی بیشتر استفاده شود.

وی ادامه داد: نیاز است کمیته امداد شهرستان تنگستان به همراه دفتر امام جمعه شهر اهرم یک برنامه کمی و کیفی پرداخت زکات در شهرستان تهیه و بر اساس آن اقدام شود.

لطفی با اشاره به اینکه زکات در سطح تنگستان با نظر امام جمعه و دبیرخانه زکات هدفمند جمع آوری شود تصریح کرد: نظر به رویکردی که در مجموعه کمیته امداد امام خمینی (ره) برای جمع آوری وجه نقد و زکات وجود دارد، نیاز است برای محل هزینه کرد آنکه قطعاً کاری بسیار ارزشمند خواهد بود، با نگاه هزینه کرد نظر امام جمعه شهر اهرم مشخص شود در چه حوزه‌هایی برای بحث توانمند سازی خانواده‌های برنامه ریزی صورت گیرد.

فرماندار تنگستان بیان کرد: تلاش می‌شود جاده بین مزارع در شهرستان طی دو سال آینده تکمیل شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1440784

مهمترین اخبار ایران و جهان: