نیوز سیتی!
22 مرداد 1402 - 21:35

رویداد «جهاد رسانه‌ای؛ روایت امید و پیشرفت» با تجلیل از خبرنگاران جهادی برگزار شد

رویداد رسانه‌ای «جهاد رسانه‌ای؛ روایت امید و پیشرفت» امروز یکشنبه ۲۲ مرداد ماه با تجلیل از خبرنگاران جهادی و برگزیده‌های این رویداد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار هنر خبرگزاری فارس، رویدادی رسانه‌ای «جهاد رسانه‌ای؛ روایت امید و پیشرفت» امروز یکشنبه (۲۲ مرداد ماه) با حضور سیدمحمد حسینی معاون پارلمانی رئیس‌جمهور، حسن مسلمی نائینی رئیس جهاد دانشگاهی، سپهر خلجی رییس شورای اطلاع‌رسانی دولت، احسان صالحی دبیر شورای اطلاع‌رسانی دولت و جمعی از مدیران مسئول رسانه‌ها در سالن همایش‌های پژوهشگاه فرهنگ و هنر جهاددانشگاهی برگزار شد.

این رویداد با تجلیل از خبرنگاران جهادی و برگزیده‌های رویداد رسانه‌ای «جهاد رسانه‌ای؛ روایت امید و پیشرفت» همراه بود.

در نبردی نابرابر مقابله می‌کنیم

سیدمحمد حسینی، معاون پارلمانی رئیس‌جمهور در این مراسم با اشاره به عنوان رویداد «جهاد رسانه‌ای؛ روایت امید و پیشرفت» گفت: جهاد یک تلاش خستگی‌ناپذیر و بی‌وقفه است. همان‌طور که نبرد نظامی داریم، در بحث رسانه نیز این‌گونه است؛ دیگران ابزارهای متنوعی دارند و افکار عمومی را تحت تاثیر قرار می‌دهند. ما در نبردی نابرابر مقابله می‌کنیم و باید پیشرفت‌ها و دستاوردهای کشور را تبیین کنیم.

معاون پارلمانی رییس‌جمهور سپس با اشاره به نقش خبرنگاران در بازتاب مناسب عملکرد دولت، خطاب به نمایندگان رسانه‌ها خاطرنشان کرد: شما در ثبت پیشرفت‌های کشور طلایه‌دار و پیشگام هستید و اگر تلاش‌ها و دستاوردهای دولت گفته نشود، رسانه‌های غربی از این فضا استفاده کرده و دایم نکات منفی را مطرح می‌کنند. البته ما نمی‌گوییم مشکلاتی نیست، بلکه مشکلات هست.

جهاد رسانه‌ای بخشی از جهاد تبیین است

حسینی افزود: جهاد رسانه‌ای بخشی از جهاد تبیین است و افرادی با فکر، اندیشه و قلم و بیان خود واقعیت‌ها را مطرح می‌کنند و نمی‌گذارند مخالفان به اهدافشان دست پیدا کنند.

وی خاطر نشان کرد: امروز شاهدیم که دیگران در تلاش هستند با سیاه‌نمایی و پمپاژ یأس و ناامیدی هم جهانیان و هم افکار عمومی داخل را نسبت به آینده کشور بدبین کنند تا مانع سرمایه‌گذاری‌ و رشد اقتصادی کشور شوند، همانطور که شاهد بودیم هیاهو و جنجال سال گذشته چه تاثیری بر شاخص‌های اقتصادی گذاشت.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهوری ادامه داد: نقد این‌چنینی یک دستور و فرمان دینی است. اما این کار با تخریب و سیاه‌نمایی متفاوت است. نباید حق و باطل را درهم آمیخت تا تشخیص روشنایی از ظلمت برای مردم دشوار شود.

 

محمدمهدی خیرجو، مدیرعامل ایسنا نیز در مراسم اختتامیه رویداد «جهاد رسانه‌ای؛ روایت امید و پیشرفت» گفت: «امید و پیشرفت» موضوعاتی هستند که حداقل طی دو دهه درباره آنها صحبت می‌شود و نقطه نظرات مختلفی در این زمینه مطرح است. مقام معظم رهبری نگاه ویژه‌ای به این موضوعات داشتند و در این زمینه تاکیداتی فرمودند.

پیشرفت باعث امیدبخشی به جامعه می‌شود

وی با بیان اینکه «امید و پیشرفت» لازم و ملزوم هم هستند، اظهار کرد: امید پیشران و موتور محرک و موتور قوه پیشرفت است و از آن طرف پیشرفت است که باعث امیدبخشی به جامعه می‌شود.

همچنین حسن مسلمی نائینی، رئیس جهاددانشگاهی با بیان اینکه دو خبرنگار در کاروان امام حسین (ع) حضور داشتند، اظهار کرد: اگر این افراد نبودند، ماجرای کربلا روایت نمی‌شد. حضرت زینب(س) و حضرت امام سجاد(ع) با موقعیت شناسی توانستند یزید را رسوا کنند و ظلم به اصحاب امام حسین(ع) را بازگو کردند. 

رئیس جهاد دانشگاهی با بیان اینکه استکبار جهانی و کشورهای اروپایی با شعار آزادی بیان و بی‌توجهی به حقوق دیگران به خود اجازه می‌دهند که عده‌ای جیره‌خوار کتاب آسمانی مسلمانان را بسوزانند، گفت: خبرنگاران نقش پررنگی در این راه دارند و با حضور خود می‌توانند تاریخ‌سازی داشته باشند و این مساله را روشن و تبیین حقیقت کنند.

دشمن پس از جنگ نظامی به جنگ شناختی روی آورده

وی ادامه داد: دشمن پس از جنگ نظامی و ترور به جنگ شناختی و ترکیبی روی آورده است. خبرنگاران می‌توانند جهاد تبیین کنند و با ایجاد محیط امیدآفرین به مسؤولیت خود عمل کند. شهید بهشتی، معتقد است که انقلاب با افسردگی تضمین نمی‌شود، اما با نشاط و امید تضمین می‌شود. 

مسلمی با بیان اینکه امید و پیشرفت نسبت مستقیم دارند، افزود: اگر خواهان تمدن نوین اسلامی هستیم، باید به این مؤلفه‌ها توجه کنیم. ایمان، امید و اعتماد به جوانان مورد تاکید مقام معظم رهبری است و این موارد در شعار سال جهاد دانشگاهی لحاظ شده است. 

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1440684

مهمترین اخبار ایران و جهان: