نیوز سیتی!
25 تیر 1402 - 22:03

مقام اوکراینی: ضد حمله طبق برنامه پیش‌ می‌رود

در حالی که منابع خبری متعدد از تلفات گسترده اوکراین در ضد حملات اخیر خبر می‌دهند، مشاور وزارت دفاع اوکراین در مصاحبه‌ای گفت که در خصوص ضد حمله، همه چیز طبق طراحی‌های انجام شده پیش می‌رود.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، مشاور وزارت دفاع اوکراین روز یکشنبه گفت که این کشور در تعدادی از جبهه‌های شرقی پیشروی‌هایی داشته اما ضد حمله در مناطق دیگر متوقف شده است.

وی که با شبکه خبری الجزیره مصاحبه می‌کرد، گفت: «این حق را داریم که از مهمات خوشه‌ای استفاده کنیم و نیروهای روسی از این مهمات از سال 2014 استفاده می‌کرده‌اند».

مشاور وزارت دفاع اوکراین مدعی شد که این کشور قصد دارد از بمب‌های خوشه‌ای علیه اهداف نظامی و به دور از مناطق مسکونی استفاده کند.

وی ادامه داد: «در خصوص ضد حمله، همه چیز طبق طراحی‌های انجام شده به پیش می‌رود».

این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که رسانه کشورهای غربی اعلام کردند که در دو هفته نخست از ضد حملات اوکراین، دست کم 20 درصد از تسلیحاتی که کی‌یف به میدان نبرد ارسال کرده بود، نابود شده است. 

در این گزارش به نقل از مقام‌های آمریکایی و اروپایی اشاره شده است: «در جریان دو هفته نخستی که ضد حمله سخت اوکراین آغاز شد، تا 20 درصد از تسلیحاتی که کی‌یف به میدان نبرد ارسال کرده بود نابود شده است که در بین آنها، تعدادی زره پوش‌، تانک و نفربرهای کشورهای غربی نیز وجود داشته است».

در این گزارش افزوده شده است که طی هفته‌های بعدی، تعداد خسارت‌ها و تلفات به 10 درصد کاهش یافت چون روند ضدحمله نیز با کاهش مواجه شد».

پیشتر «سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه در جمع خبرنگاران گفت از چهارم ژوئن (۱۴ خرداد) نیروهای مسلح اوکراین بیش از ۲۶ هزار نظامی و بالغ بر سه هزار سخت‌افزار نظامی (انواع تسلیحات) خود را در جریان ضدحملات از دست داده‌اند. 

به گزارش خبرگزاری «تاس» به نقل از وزیر دفاع روسیه، نیروهای این کشور ۲۱ هواپیما، پنج بالگرد، ۱۲۴۴ تانک و سایر خودروهای زرهی، ۱۷ تانک لئوپارد ساخت آلمان، پنج تانک AMX ساخت فرانسه و ۱۲ خودروی جنگی پیاده‌نظام بردلی ساخت آمریکا را در بازه یاد شده منهدم کردند. 

به گفته شویگو، نیروهای روسیه همچنین ۹۱۴ تجهیزات ویژه مرتبط با وسایل نقلیه موتوری، دو سامانه دفاع هوایی، ۲۵ سامانه موشکی پرتاب چندگانه (MLRS)، ۴۰۳ توپ توپخانه صحرایی و خمپاره را نابود کردند. 

پایان پیام/.

منبع: فارس
شناسه خبر: 1364540

مهمترین اخبار ایران و جهان: