نیوز سیتی!
25 تیر 1402 - 18:03

رزمایش خدمت‌‌رسانی کتابخانه‌های همدان در خضر

منطقه کمتر برخوردار کوی خضر در دومین روز رزمایش خدمت رسانی میزبان ویژه برنامه‌ها و خدمات رایگان کتابخانه‌های عمومی استان همدان بود.

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، ویژه‌برنامه‌ها و خدمات رایگان کتابخانه‌های عمومی استان در دورمین روز رزمایش خدمت‌رسانی طرح ۲۰۲۰ محله در دو منطقه منوچهری و خضر ادامه پیدا کرد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان در حاشیه این رزمایش اظهار کرد: خدمات رایگان و ویژه کتابخانه‌های عمومی در دو منطقه منوچهری و خضر در دو روز ۲۴ و ۲۵ تیر ماه ارائه شد که در روز اول ویژه برنامه شاد و فرهنگی در منطقه منوچهری و در روز دوم در منطقه خضر برگزار شد.

عاطفه زارعی افزود: نشست معرفتی با موضوع حجاب، نشست آشنایی افراد با کسب و کارهای خرد و کوچک از جمله ویژه برنامه‌های روز دوم در مدرسه بنت الهدی در کوی منوچهری و مدرسه غدیر در کوی خضر بود که طی این دو برنامه مردم منطقه با فلسفه حجاب و اصول اولیه کسب و کارهای کوچک آشنا شدند.

وی تصریح کرد: کارگاه کنترل خشم ویژه کودکان نیز با همکاری اداره کل بهزیستی استان همدان در مدرسه غدیر برگزار شد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان ادامه داد: نشست شعرخوانی با حضور شاعران برجسته استان نیز برگزار شد و افراد به خوانش شعر پرداختند.

وی خاطرنشان کرد: نشست قصه گویی و نمایشنامه‌خوانی ویژه کودکان نیز در این مناطق با حضور فعال کودکان و نوجوانان عضو کتابخانه‌های عمومی جزو برنامه‌های دیگر بود.

زارعی گفت: عضویت رایگان در کتابخانه‌ها، استفاده رایگان از پایگاه‌های اطلاعاتی فارسی و لاتین ویژه محققان و دانشجویان، ارائه خدمات توسط بخش نابینایان کتابخانه مرکزی، برپایی میز خدمت و پاسخگویی به مراجعین و ... در هر دو منطقه با حضور مسئولان و کتابداران کتابخانه‌های عمومی همدان انجام شد.

وی تصریح کرد: کارگاه تندخوانی با همکاری موسسات خصوصی نیز در این ویژه‌برنامه‌ها تدارک دیده شد و مسائل مربوط به درست‌خوانی و تندخوانی به ویژه برای دانش‌آموزان آموزش داده شد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی همدان گفت: این مناطق از کودکان بااستعدادی برخوردار هستند که همواره از خدمات کتابخانه‌های عمومی استقبال کرده‌اند.

وی اظهار کرد: در حال حاضر کتابخانه عمومی فرهنگسرای ولایت و سی مهر که در کوی خضریان خدمات ارائه می‌دهند با استقبال کودکان و مادران مواجه شده و برنامه‌ آنها به بخشی از زندگی مردم این منطقه بدل شده است.

پایان پیام/۸۹۰۴۰/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1363984

مهمترین اخبار ایران و جهان: