نیوز سیتی!
20 مرداد 1402 - 22:38

دومین جشنواره جایزه ملی شهیدسلیمانی دی ماه برگزار می‌شود

مدیر کل امور دانشجویان شاهد و ایثارگر وزارت علوم گفت: دومین جشنواره جایزه ملی شهیدسلیمانی دی ماه در کشور برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان سید فردین تقی‌پور امشب در آیین افتتاح چهارمین المپیاد فرهنگی ورزشی دانشجویان پسر شاهد و ایثارگر دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور اظهار کرد: برنامه‌های مختلفی طی دو سال اخیر در حوزه دانشجویان شاهد و ایثارگر با هدف امیدآفرینی و مشارکت همه دانشجویان طراحی شده است.

وی بیان کرد: سال ۱۴۰۱ جشنواره جایزه ملی شهید سلیمانی (سردار دلها) را داشتیم و امسال نیز دومین جشنواره جایزه ملی را در دی ماه برگزار خواهیم کرد.

مدیرکل امور دانشجویان شاهد و ایثارگر وزارت علوم با اشاره به اینکه دو دوره بصیرت‌افزایی برگزار شده است گفت: جشنواره قرآنی، فرهنگی و هنری نیز سال گذشته برگزار شد و امسال نیز دومین دوره آن برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه علاقمندان می‌توانند آثار خود را به این جشنواره ارسال کنند افزود: بعد از وقفه ۱۰ ساله سومین المپیاد فرهنگی و ورزشی شاهد و ایثارگر را در اصفهان داشتیم و امسال چهارمین دوره آن در دانشگاه بوعلی برگزار می‌شود.

تقی‌پور با اشاره به اینکه المپیاد فرهنگی و ورزشی بعدی سال ۱۴۰۴ برگزار خواهد شد گفت: این المپیاد در حوزه دختران با رضایت بالای ۸۵ درصدی و با کیفیت بالا برگزار شد و امیدواریم در حدزه پسران نیز همینطور باشد.

وی با بیان اینکه نخستین دوره مهارت‌افزایی دانشجویان شاهد ایثارگر را سال آینده به میزبانی یکی از دانشجویان برگزار خواهیم کرد عنوان کرد: چهار رویداد را برگزار کردیم که سه رویداد برای نخستین بار بوده و گردهمایی کانون‌های شاهد و ایثارگر را نیز فصل پاییز خواهیم داشت.

رئیس دانشگاه بوعلی‌سینا نیز ضمن خیر مقدم به تیم‌های ورزشی حاضر در این المپیا‌د اظهار کرد: دانشگاه بوعلی‌سینا میزبان چهارمین المپیاد فرهنگی ورزشی دانشجویان شاهد و ایثارگر دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور است که این المپیاد ذیل برنامه‌های کنگره ۸ هزار شهید همدان و پاسداست یک تن از علمداران سپاه اسلام یعنی شهید همدانی برگزار می‌شود.

حسین رضوان با اشاره به شعار این المپیاد یعنی رفاقت در میدان، رقابت در ایثار تصریح کرد: شعار این المپیاد در هشت سال دفاع مقدس اتفاق افتاد و ما اینجا جمع شدیم بگوییم با این شعار راه پدران و عزیزانمان که از جان خود گذشتند و عظمت آفریدند را دنبال می‌کنیم و مدال افتخار را به گردن می‌آویزیم و علم را به دست می‌گیریم تا در مسیر شهدا قدم برداریم. 

وی با قدردانی از دانشگاه‌هایی که تیم‌های ورزشی خود را اعزام کردند مطرح کرد: امیدواریم این المپیاد، یکی از المپیادهای مطرح کشور باشد و شرکت‌کنندگان آن در تمام رقابت‌ها موفق باشند، مانند ستاره در آسمان بدرخشند.

رئیس دانشگاه بوعلی‌سینا گفت: همانطور که شهدا در هشت سال دفاع مقدس مانند ستاره درخشیدید امیدواریم بتوانیم پیرو عزیزان باشیم و جا بر پای این عزیزان بگذاریم.

پایان پیام/۸۹۰۲۶/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1437384

مهمترین اخبار ایران و جهان: